نهضت ملی مسکن بیش از ۸ میلیون فرصت شغلی ایجاد می‌کند

وی گفت:‌ از این رقم ۲ هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی برای تأمین مصالح ساختمانی مورد نیاز است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: ساخت ۴ میلیون مسکن ظرف ۴ سال در دنیا بی‌سابقه است و ما چاره‌ای جز صنعتی سازی نداریم و باید مسائل ساخت مسکن را در نظر بگیریم وگرنه تأمین ۴ میلیون مسکن نیاز به ۴ میلیون میلیارد تومان دارد که این رقم عددی نیست که با اقتصاد کنونی کشور بتوانیم تهیه کنیم.

اقبال شاکری نماینده مجلس نیز در این مراسم عنوان کرد: یکی از مهمترین مسائل نهضت ملی مسکن روش تأمین مالی آن است بگونه‌ای که تونل زیردریایی بین فرانسه و آلمان مهمترین ویژگی که داشت تأمین مالی از طریق انتشار اوراق بود،‌در بخش مسکن هم مهمترین روش تأمین مالی و بیمه و تضمین کیفیت ساخت و ساز است.

اصلاح رویکرد تولید مسکن

وی اضافه کرد:‌ برای ساخت ۴ میلیون مسکن نیاز به اصلاح رویکرد تولید مسکن داریم که باید به روش صنعتی انجام شود و کارگروه‌های  مسکن در دولت و مجلس به مسأله صنعتی‌سازی ساختمان و قطعات مورد نیاز باید توجه کنند.

همچنین احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه این مراسم بیان داشت:‌ صنعت ساختمان چندین هزار گروه شغلی را می‌تواند به حرکت درآورد و از منابع انسانی تا معدن را می‌تواند فعال کند. بانک‌ها باید به کمک نهضت ملی مسکن بیایند.

در این مراسم احمد نادری نماینده مجلس گفت: چاره‌ای نداریم جز به سمت صنعتی‌سازی پیش برویم و صنعت ساختمان می‌تواند چرخ اشتغال کشور را به حرکت درآورد.

  شایان سازه | road-housing

صنعت ساختمان می‌تواند چرخ اشتغال کشور را به حرکت درآورد

وی افزود:‌اتاق تعاون ایران امسال جز هیأت مدیره مجمع جهانی تعاون قرار گرفته است و ما می‌توانیم تجربه کشور را در ساخت مسکن مهر با کشورهای دیگر به اشتراک بگذاریم.

وی افزود: جهش تولید مسکن از ۶۰۰ هزار واحد مسکونی به ۴ میلیون یک رکورد بی‌نظیر به شمار می‌رود و مهمترین مشکل آن تأمین مالی است که باید حل شود.

تامین مالی مهمترین مسئله نهضت ملی مسکن

وی افزود:‌ یکی از مهمترین موانع برای ساخت ۴ میلیون مسکن شبکه بانکی است که این ۴ میلیون مسکن فقط مربوط به وزارت راه و شهرسازی نیست و کل دولت باید کمک کند تا مشکلات سر راه احداث ۴ میلیون مسکن حل شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: آورده مردم در نهضت ملی مسکن باید به تدریج و حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان باشد و اقساط وام طرح ملی مسکن هم نباید بیش از ۲، ۳ میلیون تومان باشد. بانک‌ها باید به تعهدات خود در اینکه ۲۰ درصد تسهیلات را به مسکن اختصاص دهند عمل کنند.

وی همچنین گفت: برای شرکت‌های دانش‌بنیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات قانونی تصویب شد که می‌تواند شرکت‌های دانش‌بنیان را فعال کند و تحول ایجاد کند و تصویب چنین قانونی در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، مهدی مسکنی در آیین افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان اظهار داشت: ۸۴۰ هزار واحد مسکونی هم به وسیله تعاونی‌های مسکن احداث شده است و الگوی تعاون اینگونه است که مردم به صورت مشترک و جمعی به منزل می‌رسند.

  آیا بازگشت میثم لطیفی به دولت ممکن است؟

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم اظهار داشت: ‌برای تحقق نهضت ملی مسکن و ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال نیاز به تأمین مالی ۴ هزار هزار میلیارد تومان است که البته این به غیر از هزینه تأمین زمین و خدمات و مصالح آن است.

به گفته وی، در ساخت مسکن باید از شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی‌سازی ساختمان استفاده کنیم.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۴ مرداد از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ عصر از بیست ودومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بازدید کنند.



منبع

به گفته محمودزاده، در نهضت ملی مسکن ۳.۵ میلیون نفر متقاضی هستند تا کنون ۲۵ تفاهم‌نامه مختلف با دستگاه‌های مختلف ایجاد شده است.

به گفته امیرآبادی فراهانی، قانون جهش مسکن که دولت را مکلف می‌کند سالانه یک میلیون مسکن در کشور ساخته شود دولت هم اهتمام ویژه‌ای دارد باید از فعالان بخش مسکن استفاده کند الان در بخش مسکن مهر مشکلات چندانی نداریم و دولت در سال جاری باید یک میلیون مسکن تحویل دهد و این نیاز به همکاری بانک‌ها، بازار سرمایه و سایر بخش‌ها دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مجلس یازدهم چند قانون خوب از جمله تسهیل فضای کسب و کار و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده را تصویب کرد.

در ادامه این مراسم رضا تقی‌پور نماینده دیگر مجلس و عضو کمیسیون صنعت نیز گفت:‌ برای مصالح ساختمانی و شیرآلات باید صنعتی‌سازی در پیش گرفته شود و مدل انبوه‌سازی قطعات ساختمان مانند انبوه‌سازی قطعات خودرو دنبال شود.

  افزایش ۵۳ درصدی ورودی افسری دریایی/ توسعه کمّی و کیفی دریانوردان در دستور کار است

نیاز به ۴هزار هزار میلیارد تومان تامین مالی برای تحقق نهضت ملی مسکن

وی ادامه داد: برای ساخت هر واحد مسکونی ۱۱۰ متری حدود ۲.۲ نفر اشتغال ایجاد می‌شود که در ساخت ۴ میلیون مسکن پیش‌بینی می‌شود ۸.۵ میلیون فرصت شغلی ایجاد و یا پایدار شود. بنابراین نهضت ملی مسکن تنها ساخت مسکن نیست و آثار اقتصادی از جمله ایجاد اشتغال هم دارد.

این نماینده مجلس گفت:‌ هم دولت، مجلس و شورای شهر باید کمک کنند و مسؤولیت نهضت ملی مسکن فقط بر عهده دو وزارتخانه راه و شهرسازی و تعاون نیست و این وظیفه همه است که در این طرح بزرگ مشارکت کنند.