نوسازی زیرساخت‌های آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی بعد از ۶۰ سال

وی با اشاره به پروژه‌های تحولی این سازمان که از مهر ماه سال ۱۴۰۰ در خراسان‌جنوبی آغاز شد، گفت: در این طرح بیش از ۲۰۰ هزار نمونه حاصل از عملیات اکتشافی و زمین‌شناسی برداشت شد که به تدقیق آنالیز نمونه‌های معدنی نیاز داشت.

به گفته نیلویل، از جمله فعالیت‌های اصلی آزمایشگاه آنالیز مواد معدنی زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور می‌توان به تجزیه و تحلیل نمونه‌های سنگ، خاک، آب و مواد معدنی برای  متخصصان سازمانی و سایر محققان و صنعتگران اشاره کرد.

مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، افزود: وجود آزمایشگاه زمین‌شناسی در سازمان‌های زمین‌شناسی، به عنوان یک منبع اطلاعاتی قابل اعتماد و کارآمد می‌تواند در توسعه صنعت معدن و زمین‌شناسی در کشور نقش بسزایی داشته باشد و به رشد و پیشرفت این صنعت‌ کمک کند.

نوسازی زیرساخت‌های آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی بعد از ۶۰ سال

مدیرکل دفتر امور آزمایشگاه‌ها و خدمات فنی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور، افزود: با ادامه طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در استان‌های مختلف، افزایش راندمان کاری در آزمایشگاه‌های آنالیز مواد معدنی احساس شد که بر همین اساس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور پس از ۶۰ سال اقدام به بهسازی و نوسازی زیرساخت‌های آزمایشگاه‌های خود  کرد.

به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، مراسم افتتاحیه فاز ۲ بازسازی آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور امروز با حضور دکتر علیرضا شهیدی، معاون وزیر صمت و رئیس این سازمان و جمعی از معاونان، مدیران و کارشناسان برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402081007621/%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%DB%B6%DB%B0-%D8%B3%D8%A7%D9%84وی با تاکید بر این‌که معدن و زمین‌شناسی از جمله صنایع استراتژیک کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: وجود آزمایشگاه زمین‌شناسی کشور اهمیت زیادی دارد و این آزمایشگاه با ارائه اطلاعات دقیق و قابل اعتماد، به بخش صنعت و معدن و زمین‌شناسی کشور کمک می‌کند تا بتواند تصمیمات صحیح‌تر و بهینه‌تری در زمینه شناخت، استخراج و بهره‌برداری از منابع معدنی بگیرد.

  سبک های معماری معرفی انواع سبک ها و طراحی های ساختمان آرکا | road-housing

نیلویل با بیان این‌که بازسازی آزمایشگاه‌ها شامل تعویض تجهیزات قدیمی و نامناسب با تجهیزات پیشرفته و مدرن، تغییراتی در طراحی و ساختمان آزمایشگاه، ساخت و بازسازی  فضاهای جدید است، اظهار کرد: این بازسازی‌ها باعث بهبود شرایط کارکرد و افزایش کارایی در بخش‌های مختلف آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور شده و به عنوان یک قدم مهم در جهت توسعه صنعت آنالیز مواد معدنی و زمین‌شناسی در کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر آزمایشگاه‌ سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با بیان اینکه این سازمان پس از ۶۰ سال اقدام به بهسازی و نوسازی زیرساخت‌های آزمایشگاه‌های خود کرد، گفت: بهسازی و نوسازی زیرساخت‌های آزمایشگاهی موجب افزایش ۵۰ درصدی عملکرد آنالیز مواد معدنی می‌شود.

نیلویل، بازسازی و بهبود شرایط آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور را موجب افزایش کارایی و بهبود شرایط کارکرد آزمایشگاهی عنوان کرد و گفت: دسترسی آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور به تجهیزات پیشرفته و مدرن روز می‌تواند به رونق بخش صنعت و معدن کمک کند و در تحقیقات و بررسی‌های معدنی و زمین‌شناسی نقش مؤثری داشته باشد.

وی با بیان این‌که آزمایشگاه‌های آنالیز مواد معدنی در سازمان‌های زمین‌شناسی، نقش بسیار مهمی در تحقیقات و بررسی‌های  نمونه‌های معدنی و زمین‌شناسی دارد، تصریح کرد: این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن، قادر است نمونه‌های معدنی را آنالیز و تجزیه و تحلیل کند و اطلاعات مفیدی درباره خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و معدنی آن‌ها در اختیار متخصصان قرار دهد.

به گزارش ایسنا، هیلا نیلویل از آزمایشگاه سازمان زمین‌شناسی به‌عنوان یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی و خدماتی  که در بخش زمین‌شناسی در ایران شناخته می‌شود، یاد کرد و گفت: با طراحی فضاها و اتمام مراحل به‌روز رسانی تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی انتظار می‌رود عملکرد کاری در این آزمایشگاه به بیش از  ۵۰ درصد افزایش یابد.

  اجاره و خرید مسکن با دلار صحت ندارد/ امکان ثبت قراردادها با دلار وجود ندارد