نوسازی ناوگان حمل بتن آماده کلید خورد

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از کانون یاد شده، “محرم کریمی” افزود: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در استان های سراسر کشور تولید بتن آماده و قطعات بتنی مورد نیاز صنعت ساختمان و سایر حوزه های عمرانی را به عهده دارند.
وی که در حاشیه مراسم رونمایی از کامیون‌های تولیدی ویژه حمل بتن آماده توسط یکی از خودروسازان تجاری کشور و آغاز نوسازی ناوگان حمل بتن آماده، سخن می گفت، افزود: این تعداد تولیدکننده بیش از ۵۰ درصد سیمان تولیدی کشور را به محصول استراتژیکی تحت عنوان بتن آماده تبدیل کرده و ناوگان بزرگی از خودروهای تجاری برای توزیع محصولات خود در اختیار دارند.
این مقام صنفی بیان‌داشت: تعداد کامیون های حمل بتن آماده در کشور بین ۱۵ تا ۱۸ هزار دستگاه برآورد می شود که اغلب این تراک‌میکسرها سال های طولانی در حال فعالیت هستند و به نوعی فرسوده محسوب می‌شوند.
وی با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل بتن آماده، ادامه‌داد: فرسودگی ناوگان حمل و نقل بتن آماده در مواردی آماده به کاری این ناوگان را با مشکل مواجه کرده و گاه می تواند موجب تاخیر و توقف حمل این ماده مهم و استراتژیک صنعت ساختمان شود.
کریمی با بیان این که فرسودگی این ناوگان بر کیفیت بتن مصرفی در صنعت ساختمان و سایر حوزه های عمرانی تاثیر منفی می گذارد، اظهار داشت: برای رفع این چالش، کانون سراسری انجمن های صنفی کارفرمایی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی، برنامه نوسازی این ناوگان را در دستور کار قرار داد و پس از طی شدن فرآیند تحقیق و بررسی در مورد توانمندی‌های شرکت های کامیون ساز داخلی، در نخستین گام، با اعلام آمادگی یکی از خودروسازان برای مشارکت در این طرح بزرگ، این شرکت به عنوان آغاز کننده این طرح انتخاب شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در این طرح، کانون نقش تسهیل گر فرآیند را به عهده دارد و بخشی از هزینه خرید کامیون های نو از محل فروش کامیون فرسوده و بخشی دیگر از محل تسهیلاتی که کامیون سازان ارائه می دهند، تامین می شود.

  فعالیت‌های ساحلی و فراساحل دریای خزر مختل می‌شود

منبع: https://www.irna.ir/news/85494711/%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AD%D9%85%D9%84-%D8%A8%D8%AA%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%AFنوسازی ناوگان حمل بتن آماده کلید خورد