نوسازی ۱۷۷ هزار خانه فرسوده در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در دولت سیزدهم تا امروز عملیات نوسازی ۱۷۷ هزار واحد در بافت‌های فرسوده در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است. از سالهای ۹۸ و ۹۹ نیز ۲۰ هزار و ۹۸۱ واحد آغاز شده بود که اتمام آن به دولت فعلی محول شد. لذا مجموعا ۱۹۷ هزار و ۶۰۰ واحد در بافت‌های فرسوده در دولت سیزدهم اجرا شده است.

نوسازی ۱۷۷ هزار خانه فرسوده در دولت سیزدهم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه محور دیگر فعالیت شرکت بازآفرینی به تامین سرانه‌ها و خدمات هفت‌گانه مربوط می‌شود، گفت: با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، خدمات روبنایی، زیربنایی و بهسازی معابر در بافتهای ناکارآمد اجرا می‌شود. به طور مثال طی دو سال اخیر در استان گلستان بیش از ۴۵ پروژه خدماتی اجرا شد. در این استان ۴۷۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌ها دادیم که قریب به ۷۰ کیلومتر از معابر خاکی محلات استان گلستان آسفالت شده است.

«محمد آیینی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون ۹ مرحله از سلسله افتتاحات برنامه نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده طی دولت سیزدهم انجام شده که مرحله نهم در جریان سفر اخیر ریاست جمهوری به استان گلستان با بهره‌برداری از ۱۷۲۰ واحد محقق شد. با احتساب این تعداد در مجموع ۵۴ هزار و ۳۴۰ واحد در بافت‌های فرسوده طی دو سال اخیر افتتاح شده است.

وی یادآور شد: مرحله اول افتتاحات واحدهای مسکونی طرحهای بازآفرینی شهری در دهه فجر ۱۴۰۰ به تعداد ۱۲ هزار و ۳۲۰ واحد انجام شد. در گام دوم ۱۳ هزار واحد در هفته دولت ۱۴۰۱ به بهره‌براری رسید. در سومین مرحله به مناسبت آزادسازی خرمشهر در روز پنجم خرداد ۱۴۰۲ تعداد ۵۰۰۸ واحد افتتاح شد.

  روزانه ۴ پرواز از ایران به سرزمین وحی/ جابه‌جایی بیش از هزار نفر در روز

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402100100294/%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DB%B1%DB%B7%DB%B7-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%B3%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85

آیینی با بیان اینکه در مرحله ششم ۶۰۰ واحد در جریان سفر استان کردستان به بهره‌برداری رسید، افزود: برنامه افتتاح هفتم به استان چهارمحال و بختیاری با ۱۰۸ واحد مربوط شد. در هشتمین گام ۱۶۰۰ واحد در استان البرز به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت بازآفرینی در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم ۱۷۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله نوسازی رسانده که از این تعداد بیش از ۵۴ هزار واحد افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: در نهمین مرحله نیز در جریان سفر اخیر رییس جمهور به استان گلستان ۱۷۲۰ واحد در بافت‌های فرسوده افتتاح شد که مجموع افتتاحات در دولت سیزدهم را به ۵۴ هزار و ۳۴۰ واحد رساند.

آیینی با اشاره به اینکه بسته‌های تشویقی  ۱۹ بندی می‌تواند به هم‌افزایی بین مردم، دولت و شهرداری در حوزه بازآفرینی بینجامد گفت: از مالکان بناهای فرسوده و لرزان دعوت می‌کنیم تا از این فرصت برای نوسازی خانه‌های خود استفاده کنند.

وی درباره نحوه دریافت تسهیلات نوسازی بیان کرد: ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند با مراجعه به سایت تسهیلات شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir یا از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۶۱۲ و در سطح استان‌ها با مراجعه به ادارات کل راه و شهرسازی استان، شهرستان یا شهرداری‌ها از واقع بودن بنای مسکونی‌شان در محدوده‌های هدف جهت بهره‌مندی از این بسته‌های تشویقی و حمایتی ویژه محدوده‌های مصوب بازآفرینی شهری اطلاعات کامل دریافت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: چهارمین برنامه مربوط به هفته دولت ۱۴۰۲ بود که جمعا ۱۹ هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی در بافتهای فرسوده به بهره‌برداری رسید. در گام پنجم در سفر استان فارس با حضور ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهور ۶۶۵ واحد افتتاح شد.

  نظارت میدانی بر بنگاه‌های املاک کرمان کلید خورد/پلمب ۳ واحد در نخستین گام