نوسازی ۵ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده پایتخت توسط تعاونی‌ها

مرتضوی با تاکید بر اینکه یکی از موتورهای محرک اقتصاد کشور صنعت ساختمان است که هم به توسعه اقتصاد کشور و هم توسعه تعاون کمک می‌کند گفت: هزینه‌های تمام شده و تخفیفات داده شده محاسبه خواهد شد و معادل قیمت تمام شده منهای ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات دولت باید به صورت گام‌به‌گام آورده‌ مردم باشد.



منبع

وی عنوان کرد: تسهیلات لازم برای این تفاهم‌نامه از طریق منابع نهضت ملی مسکن و از سوی بانک توسعه تعاون و سایرین تامین خواهد شد ضمن اینکه در گام اولیه حدود ۵ هزار واحد است که در گام‌های بعد توسعه خواهد یافت.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه برای تشکیل تعاونی‌های مسکن در محلات کم‌برخوردار و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کلان‌شهر تهران است.

مرتضوی با بیان اینکه حدود ۳۵۵ محله مشمول این طرح می‌شوند گفت: ۳۵۴ شرکت تعاونی تشکیل خواهد شد که منابع آن هم منابع تلفیقی است.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، «سید صولت مرتضوی» در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت کار و شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی بر سه بخش دولتی، خصوصی و تعاون پایه‌ریزی شده و طبق هدف‌گذاری، ۲۵ درصد از اقتصاد کشور باید مشمول بخش تعاون شود از این رو هدف از امضای این تفاهم‌نامه توسعه بخش تعاون است.

  تعارض منافع، علت فرار بانک‌ها از اعطای وام مسکن/ بانک‌ها از کاهش قیمت مسکن متضرر می‌شوند