نیکزاد: عملیات اجرایی تونل الماس در محور خلخال – اسالم امسال آغاز می‌شود

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث کمربندی خلخال

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه نیمه‌کاره  احداث کمربندی خلخال از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تملک اراضی و ادامه عملیات اجرایی این پروژه خبر داد.

نیکزاد در ادامه سفر خود به خلخال در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور فرمانداران خلخال وکوثر، میهمانان ملی و استانی و همچنین ائمه جمعه منطقه جنوب استان اردبیل در حال برگزاری است، شرکت کرد.



منبع

به گزارش  خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان علی نیکزاد امروز پنج شنبه در جریان سفر خود به خلخال و بازدید از محل احداث تونل و حذف گردنه الماس در جاده خلخال به اسالم اعلام کرد: اجرای این پروژه یکی از مطالبات به حق مردم منطقه جنوب استان اردبیل برای بهره‌مندی از یک راه ایمن برای دسترسی به استان گیلان و مسیری عاری از مشکلات تردد در فصول سرد سال است.

نیکزاد: عملیات اجرایی تونل الماس در محور خلخال - اسالم امسال آغاز می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی امروز همچنین در جریان بازدید از محل احداث تونل گردنه الماس در واقع در محور خلخال به اسالم، با بیان اینکه پیش از این ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از ردیف محل اعتبارات ملی برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه تخصیص یافته است، برای تخصیص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار جدید از محل اعتبارات ماده ۵۶ قول مساعد داد.

نیکزاد اظهار کرد: پیش از این دو و نیم کیلومتر از مسیر این پروژه کمربندی با تخصیص اعتبارات گذشته کار و تملک اراضی شده و همچنین ۲۵ میلیارد ریال به عنوان طلب پیمانکار باقی مانده که با تخصیص اعتبار این طلب هم پرداخت خواهد شد.

  الزام کارکنان همه دستگاه ها و مشاغل به رعایت ایمنی و بهداشت شغلی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه هیئتی متشکل از معاونین وزاری نیرو، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال وکوثر در مجلس، معاون عمرانی استان اردبیل و جمعی از مسئولین اجرایی استان و شهرستان امروز پس از طرح‌های عمرانی در دست اجرای منطقه از جمله  محور ارتباطی خلخال- منجیل و راه هشجین- سرچم، وارد شهر خلخال شده و در ورزشگاه پوریای ولی این شهر مورد استقبال مسئولین شهرستان قرار گرفت.

نیکزاد: عملیات اجرایی تونل الماس در محور خلخال - اسالم امسال آغاز می‌شود

وی گفت: پروژه ۵/۵ کیلومتری کمربندی شهر خلخال که بخشی از پروژه راه شریانی رضوانشهر-خلخال – میانه -میاندوآب است از مدت‌ها پیش به علت نداشتن اعتبار متوقف شده و با تزریق ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به این پروژه اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل می‌بایست نسبت به تملک ۲/۵کیلومتر از اراضی تملک نشده مسیر این پروژه سریعا اقدام کند تا زمینه ادامه عملیات پروژه فراهم شود .

نیکزاد: عملیات اجرایی تونل الماس در محور خلخال - اسالم امسال آغاز می‌شود

نیکزاد امروز همچنین در جریان این بازدید برای تامین اعتبار مورد نیاز جهت ادامه پروژه‌های عمرانی نیمه کاره این شهرستان و با همکاری مسئولین دولتی همراه قول مساعد داد .

وی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی سریعا باید نسبت به پادار کردن ردیف اعتباری ماده ۲۳ این پروژه جهت ادامه عملیات و تامین اعتبارات مورد نیاز که بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده اقدام کند.

وی در سفر امروز خود به خلخال در جریان آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی این شهرستان قرار گرفته و  به همراه جمعی از مدیران و مسئولین اجرایی استان و شهرستان از پروژه‌های نیمه کاره متوقف، راکد و یا در حال احداث خلخال بازدید و در جریان آخرین روند اجرایی این طرح ها قرار گرفت.

  بیش از چهار هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به راهداری اختصاص یافت