هزار و ۸۳ طرح هادی روستایی در کشور افتتاح می‌شود

شاملو بیان کرد: امروز روستاهایی داریم که گردشگران تمایل دارند هزینه یک هتل پنج ستاره را برای اقامت در یک واحد بوم‌گردی دارای امنیت و بهداشت بدهند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی در روستاها گفت: این نمایشگاه‌ها نباید مقطعی باشد بلکه باید تبدیل به یک کار دائمی در قالب سایت شود و گردشگران دعوت شوند.

وی به‌واسطه اقدامات بنیاد مسکن، ارائه سه تقدیر از این نهاد انقلابی را ضروری خواند و افزود: اجرای طرح‌های هادی در روستاهای کشور، طرح آسفالت معابر و احداث واحدهای مسکن محرومان از اقدامات قابل توجه بنیاد مسکن در یک سال گذشته است که جای تقدیر دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روستاها به جهت اینکه مرکز تولید و اشتغال هستند برای دولت حائز اهمیت است گفت: کارهای ویژه‌ای برای رونق روستاها در زمینه گردشگری، کشاورزی و زیرساختی در دست اقدام است که به ماندگاری جمعیت در روستاها کمک می‌کند.

وی افزود: در سال جاری خراسان جنوبی در هر شهرستان حداقل ۲ روستا به عنوان روستای شاخص گردشگری معرفی کند.

قناعت گفت: انتظار این است اقداماتی که شروع شده با همین شتاب ادامه یابد و خراسان جنوبی به جهت شرایط خاصی که دارد در تمامی برنامه‌ها و طرح‌های عمرانی ویژه دیده شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور ادامه داد: امسال معابر ۲۳۹ روستای استان خراسان جنوبی به مساحت یک میلیون متر مربع آسفالت شد و ما نیز تلاش کرده‌ایم به استان کمک کنیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: برای تامین زیرساخت‌های گردشگری ۲۲ روستای خراسان جنوبی باید بنیاد مسکن، استانداری و دهیاری روستا مشارکت کنند تا طی یک تا یک سال و نیم ظرفیت لازم در روستا فراهم شود.

  جاده ابریشم، فرهنگی ترین جاده بازرگانی تاریخ

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است گفت: امروز بنیاد مسکن در حدود ۶۲ هزار روستای کشور با اجرای پروژه‌های مختلف از قبیل طرح هادی، آسفالت معابر، احداث مسکن، بازنگری طرح هادی، طرح‌های روستای هدف گردشگری و بازسازی روستاها حضور دارد.

وی با بیان اینکه از سایر ردیف‌های ملی و تبصره‌ها نیز به این استان کمک خواهد شد تصریح کرد: حداقل ۵۰ میلیارد تومان سهمیه قیر را به خراسان جنوبی تخصیص می‌دهیم.

مراسم بهره‌برداری از آسفالت معابر ۱۱۳ روستای خراسان جنوبی در پنجمین روز هفته دولت با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران استانی و شهرستان در روستای خداآفرید بشرویه برگزار شد.



منبع

استاندار خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: ۱۰ درصدی پروژه‌های آسفالت معابر بنیاد مسکن کشور طی یک سال گذشته در این استان اجرا شده است.

شاملو بیان کرد: پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تصویب شده و به‌زودی ابلاغ می‌شود که می‌توان برای نوسازی مسکن یا احداث واحدهای بوم‌گردی برای درآمدزایی مردم مناطق روستایی و توسعه روستاها از این ظرفیت استفاده شود.

وی افزود: همچنین در کنار تامین زیرساخت‌ها، دفتر امور روستایی استانداری و میراث فرهنگی برای آموزش دهیاران و مردم ورود کنند.

وی افزود: این اقدامات به خوبی نشان می‌دهد که نگاه‌ها عوض شده و با ریل‌گذاری جدید و استقرار نیروهای انقلابی دلسوز که از جنس مردم هستند، خدمت‌رسانی به مردم بهتر از گذشته صورت می‌گیرد و با این اقدامات جهشی می‌توان عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کرد.

  نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن ۱۸ درصد می‌شود

شاملو گفت: با حمایت نمایندگان مجلس هفته گذشته اصلاحیه تبصره ۱۴ مصوب شد که از این محل حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان سهم عمران روستایی به خراسان جنوبی اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به شرایط حاکم بر دولت اظهار داشت: هرگاه در مجلس و دولت، نیروهای انقلابی و جهادی مستقر شوند، امور مختلف حرکت شتابنده‌ای می‌گیرند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: سعی می‌کنیم سهم استان از محل اعتبارات ملی بیشتر از سال ۱۴۰۰ شود و برای تامین زیرساخت‌های توسعه روستایی در زمینه گردشگری نیز اعلام آمادگی می‌کنیم زیرا کمک زیادی به توسعه روستایی و درآمدزایی دارد.

وی بیان کرد: اعتبار بنیاد مسکن خراسان جنوبی در سال ۱۳۹۹ معادل ۲۳ میلیارد تومان بود که سال قبل به ۱۳۶ میلیارد تومان افزایش یافت و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ این عدد را افزایش دهیم.

استاندار خراسان جنوبی به نمایندگی از مردم استان از رئیس بنیاد مسکن کشور و مدیرکل بنیاد استان و کارکنان این حوزه تشکر کرد و گفت: بعد از استقرار آقای نیکزاد در مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حرکت‌های جهشی خوب و پرشتابی در سطح کشور آغاز شده است.

استاندار خراسان جنوبی به اجرای پروژه آبخیزداری در منطقه غنی‌آباد بشرویه نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه طی مدت سه تا چهار ماه اجرا شد در حالی که مطالبه یکی دو دهه‌ مردم منطقه بوده است.

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان محمدرضا شاملو روز یکشنبه در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی شهرستان بشرویه که در پنجمین روز هفته دولت برگزار شد افزود: ۱۴ هزار و ۵۰۰ مسکن روستایی نیز در سطح کشور همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

  ویدیو / ردپای فراریان مالیاتی در حمله به دولت
وی با بیان اینکه دولت به کشور نگاه یکپارچه دارد افزود: توجه به روستاها و مناطق محرروم به‌طور ویژه در دستور کار دولت سیزدهم است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه آسفالت معابر امروز به‌طور همزمان در ۱۱۳ روستای استان به بهره‌برداری رسید اظهار داشت: با احتساب این آمار، ۱۰ درصد پروژه‌های این طرح در خراسان جنوبی اجرا شده است.

قناعت گفت: با ارائه این خدمات می‌توان امیدآفرینی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است را در جامعه ترویج کرد.

جواد قناعت افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در یک سال اخیر، پروژه آسفالت معابر را در هزار روستای استان اجرا کرده است.