هشدار نفوذ هوای سرد همراه با کاهش نسبی دما؛ بارندگی تا پایان امشب ادامه دارد

همچنین سازمان هواشناسی فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز خبر داد و اعلام کرد که بارش باران و وزش باد شدید موقتی امروز در شمال آذربایجان شرقی، نوار شرقی اردبیل، گیلان و مازندران پیش بینی می‌شود.

سامانه فعال دیگر نیز «افزایش گرادیان فشاری» است که تا امروز شنبه فعال است که سبب وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردو خاک حواهد شد و منطقه اثر آن نوار شرقی خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان است.



منبع

سازمان هواشناسی به پرهیز از اتراق در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای، بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی و حاشیه مسیل‌ها و احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی توصیه کرده است.

اثر مخاطره نیز اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال آبگرفتگی محدود و محلی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، کاهش نسبی دما و احتمال تاخیر در پروازها اعلام شده است.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز (شنبه) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان کاهش ۷ درجه‌ای دما را خواهیم داشت که سازمان هواشناسی نسبت به خسارت به صنعت و کشاورزی هشدار سطح زرد صادر کرده است.

  سود کامل شرکت‌های وزارت راه و شهرسازی به صندوق توسعه حمل‌ونقل واریز می‌شود