هشدار هواشناسی در باره خیزش گردوخاک در تهران و البرز

اثر مخاطره نیز احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب به شکل محدود و محلی، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب روخانه های فصلی، احتمال صاعقه، احتمال کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا بطور موقت و احتمال شکستن درختان فرسوده است.

سازمان هواشناسی به عدم قرارگیری در فضای باز برای افراد آسیب پذیر در مواقع بروز گردو خاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کار و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها توصیه کرده است.

اثر مخاطره نیز کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال شکستن درختان کهن‌سال، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال اختلال در ناوگان حمل نقل است.

هم چنین امروز رگبار و رعدوبرق( در نواحی مستعد تگرگ) و وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات مازندران و غرب گیلان و برای فردا در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات و دامنه در هرمزگان، جنوب شرق فارس، جنوب کرمان پیس بینی می شود

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان بر اساس هشدار زرد سازمان هواشناسی امروز سه شنبه در یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، قم، مرکزی، بوشهر، فارس، تهران، البرز، چهارمحال و بختیاری، سمنان و شرق کرمان خیزش گردوخاک، نفوذ گردوغبار و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

فردا چهارشنبه نیز در اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، خوزستان، بوشهر، سمنان، نیمه جنوبی ایلام، قم، چهارمحال و بختیاری و شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان رضوی این شرایط پیس بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی به احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده، پرهیز از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها توصیه کرده است.

  خراسان رضوی، فارس و کرمان، پیشتاز در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن 



منبع