وزیر اقتصاد از محل اجرای آزاد راه ساری – قائمشهر بازدید کرد

سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون خودرو در محورهای استان مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این تردد ها مربوط به محورهای اصلی و مابقی درون شهری است.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، دیدار با آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری، نشست با مجمع نمایندگان استان مازندران در ارتباط با آزاد راه قائمشهر به ساری نشست با فعالان اقتصادی استان در سفر کاری وزیر امور اقتصادی و دارائی برنامه ریزی شده است.

بر اساس این تصویب نامه وزارت راه ۳۰ درصد منابع مالی مورد نیاز برای احداث آزادراه قائم شهر- ساری و تأسیسات جانبی خاص آن را از محل ردیف اعتباری شماره (۴۰۷۰۲۸۱۸) قوانین بودجه سنواتی و فروش اوراق مشارکت و سایر منابع مصوب مربوط تأمین و طبق مفاد قرارداد منعقده به حساب مشترک طرح واریز می کند. طرف مشارکت نیز تأمین هفتاد درصد ۷۰ درصد منابع مالی لازم برای احداث آزادراه و تأسیسات جانبی خاص آن را تعهد و تأمین و به حساب مشترک طرح واریز می کند.

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، وزیر امور اقتصاد و دارایی در بدو ورود به مازندران از جانمایی محل ساخت محور ساری- قائمشهر که یکی از پرترافیک ترین محورهای استان است، بازدید کرد.
ساخت آزاد راه قائمشهر به ساری از سه سال قبل در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و سازمان تابعه آن در استان قرار گرفت که به دلایلی  ساخت این طرح تاکنون مسکوت باقی مانده است.

همچنین خاندوزی در ادامه سفر به مازندران پس از نشست با مدیران عضو شورای هماهنگی دستگاه های تابعه  وزارت اقتصاد و دارایی در استان، از شرکت صنایع چوب و کاغذ و بندر امیرآباد بازدید خواهد کرد.

  بهره برداری از سیستم روشنایی سطوح پروازی فرودگاه خوی



منبعمازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از این محورها  جاده اصلی و مابقی محور روستایی است.

تصویب نامه هیات وزیران در باره ساخت آزاد راه قائمشهر – ساری را معاون اول رئیس جمهوری در دولت دوازدهم خرداد ماه سال ۹۵ به وزارت راه و شهرسازی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرده بود.