وزیر راه: آماده جابجایی ۵ میلیون زائر کربلا هستیم

وی افزود: شرایط هواپیمایی طوری است که تاخیرها وجود دارد. متوسط تاخیر در عملیات حجاج مناسب بود. پیش بینی شده بود با تاخیر زیادی عملیات را انجام دهیم. 

وی اظهار داشت: اکنون ستاد اربعین تشکیل شده است، کار عمده مراسم اربعین در وزارت راه و شهرسازی انجام می شود. راهداری، راه آهن و سازمان هواپیمایی اعضای ستاد هستند. ۵ میلیون مسافر زائر کربلا هستند و در این ایام باید سرویس و خدمات به آنها داد.

وی خاطرنشان کرد: در اربعین سال گذشته هم که با توافق با عراق ۶۰ هزار نفر  اجازه پرواز داشتند و سفر زمینی ممنوع بود. تردید داشتیم که با کمک همه ایرلاین‌ها بشود این عملیات را انجام داد اما باز هم کار به سختی انجام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، «رستم قاسمی» امروز (شنبه) در مراسم پایان عملیات حج ۱۴۰۱ اظهار داشت: تشکر ویژه ای را در پایان عملیات حج از مسوولان صنعت هوایی دارم. در زمان شروع عملیات حج مسولان فرودگاه امام و ایران ایر در جلسه‌ای مشترک کار را سخت و دشوار پیش‌بینی کردند.

قاسمی تاکید کرد: امسال اما فقط با کمک یک ایرلاین اجازه سرویس دهی به حجاج را داشتیم که از عملیات اربعین سال گذشته محدودیت‌ها خیلی بیشتر بود؛ اما با کمک ایران ایر عملیات جهادی حج امسال انجام شد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، شرکت هما اعم از کارکنان اداری، متخصیصن هواپیما، خلبانان، ۴۰ هزار حاجی را بدون تاخیر و حادثه چشمگیر به نحو احسنت انجام دادند.

  لایحه توسعه حمل و نقل در کمیسیون عمران مجلس نهایی شد
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسیر انتهایی به پایانه‌ها و مرزها ترمیم و  تعریض شده است، اصلاح مسیرهای زمینی انجام شده است؛  امسال۳۰۰ هزار نفر با قطار، ۵۰ هزار نفر هوایی و باقی مسافران زمینی از طریق پایانه‌ها اعزام خواهند شد.



منبع