وزیر راه: نتیجه نهایی بررسی سانحه ریلی تا روزهای آتی اعلام می‌شود

وزیر راه و شهرسازی ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده‌های عزادار و بازماندگان عزیز مسافران قطار مشهد-یزد و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان یادآور شد: به طور مستمر وضعیت مسافران پیگیری و رسیدگی به آنها در دستور کار ویژه باشد و لازم است نتیجه نهایی بررسی دقیق کمیسیون بررسی سانحه برای اطلاع عموم در روزهای آتی منتشر شود.

وزیر راه و شهرسازی، در جلسه امروز با معاونان مربوط و اعضای کمیسیون بررسی سوانح ریلی با اشاره به اهمیت پیگیری مستمر موضوع تا حصول نتیجه نهایی، اظهار داشت: تمامی ابعاد توسط کمیسیون بررسی سوانح باید بررسی و به صورت جامع و دقیق به موضوع پرداخته شود تا با استفاده از گزارش نهایی این کمیسیون، بتوان تصمیمات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقایع مشابه در آینده اتخاذ کرد.

بر اساس این خبر روز گذشته بلافاصله بعد از اطلاع از سانحه ریلی، در صبح روز چهارشنبه ۱۸ خرداد جلسه ستاد مدیریت بحران در وزارت راه و شهرسازی، شرکت راه آهن و در استان تشکیل و اقدامات اولیه برای تسریع در امداد و نجات با انجام ۲۲ سورتی پرواز و اعزام یک رام قطار و ۱۰ دستگاه اتوبوس انجام شد. وزیر راه و شهرسازی نیز در محل سانحه در استان خراسان جنوبی حاضر و به بررسی موضوع پرداخت.



منبعقاسمی بیان داشت: برای تکمیل گزارش اولیه، لازم است ابعاد و عوامل مختلف موضوع دقیقا بررسی شود تا نکته‌ای نامشخص باقی نماند.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی  به منظور رسیدگی سانحه ریلی، با لغو سفر خود به چهارمحال و بختیاری امروز (پنج شنبه) در جلسه با اعضای کمیسیون بررسی سانحه، بر پیگیری مستمر موضوع تا حصول نتیجه نهایی و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از وقایع مشابه تأکید کرد.

  تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری در ۲۴ استان کشور
وزیر راه وشهرسازی در پایان بر استمرار برگزاری جلسات کمیسیون بررسی سانحه وتسریع در پیگیری موضوع تأکید و از همراهی و همکاری نیروهای امدادی، هلال احمر، بهداشت و درمان واعضای مدیریت بحران استان خراسان جنوبی تشکر و قدردانی کرد.