وزیر راه: وام دهک‌های پایین از محل صندوق تامین مسکن پرداخت می‌شود

وی با اشاره به برنامه‌های این وزارت راه در راستای آغاز طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد: در کل کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است و همچنین برای یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی زمین اختصاص یافته و ساخت و ساز این واحدها آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: طی توافقنامه با بنیاد مسکن مقرر شده تا ۶۰۰ هزار واحد مسکونی نیز توسط این سازمان به مردم تحویل داده شود.



منبع

وی ادامه داد: در هر استانی که زمین در اختیار مردم قرار داده شده، باید ظرف یکسال و نیم پس از آن، خانه ساخته شود و همچنین وزارت راه و شهرسازی برنامه دارد تا با روش‌های «ساخت تدریجی»، «ساخت گروهی» و «ساخت با واگذاری به استانداری‌ها» روند ساخت و ساز در کشور را تسریع بخشد.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، «رستم قاسمی» شنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی مسکن افزود: سهم وام دهک‌های پایین برای تهیه مسکن از محل صندوق ملی مسکن پرداخت خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اکنون ۵۰۰ هزار مسکن برای اعضای کمیته امداد و بهزیستی درحال ساخت داریم که مصوبه امروز شورای عالی مسکن شامل آنها می شود و تا سال آینده واحدها تحویل آنها خواهد شد. برای سایر دهک‌های پایین در جلسه آینده نیز تصمیم گیری می شود.  

قاسمی همچنین با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی زمین مورد نیاز برای ساخت بخشی از واحدهای مسکونی را تحویل داده و این واحدها در حال ساخت هستند، گفت: استانداری‌ها باید پس از بررسی‌های لازم، زمین مورد نیاز متقاضیان برای ساخت و ساز را تأمین کنند.

  ۳۸۴ هزار نفر در بافت‌های فرسوده لرستان ساکن هستند

قاسمی افزود: بنا شد وزارتخانه‌ها هم در قالب نهضت ملی مسکن برای کارکنان خود تامین مسکن کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرف مدت زمان کوتاهی نیز با کمک دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف برای ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن، زمین اختصاص خواهد یافت.