وزیر راه و شهرسازی: باید عرضه و تقاضای مسکن را متعادل کنیم

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از وزارت راه و شهرسازی، آیین آغاز عملیات اجرایی ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن  و اولین مسکن کارگری در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان یزد به تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد، صبح امروز یکشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۱ آغاز شد.

وی افزود: به صورت میانگین در کشور ۵۰ درصد درآمد خانوارها صرف مسکن می‌شود، لذا مسکن، مهم‌ترین مؤلفه تاثیرگذار اقتصادی در زندگی مردم است.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به مسئولان استانی در یزد، گفت: امیدوارم با همین سرعت که کار را شروع کرده‌اید با همان سرعت هم آن را تمام کنید.

 که از جمله شامل اولین طرح مسکن کارگری در تعداد ۲۵۰۰ واحد، ۲۰۰ واحد مسکن محرومین، ۱۰۰۰ واحد مسکن روستایی و بیش از ۱۱ هزار واحد مسکن ویلایی است.



منبع

در حال حاضر تعداد کل متقاضیان ۳۶ هزار و ۲۱۹ نفر است که امروز عملیات اجرایی ۳۱ هزار و ۹۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن  در ۲۰ شهر استان و در مساحتی حدود ۲۴ هکتار آغاز شد.

«رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی که به‌صورت ویدئوکنفرانسی در این مراسم حضور داشت، ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران اجرای این پروژه، گفت: در تماس تلفنی که با آقای رئیس جمهوری داشتم، به ایشان عرض کردم که در بحث اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان‌ها، استانداران پیشگام هستند و اختیارات تام هم دارند، چرا که این موضوع هم شعار دولت است و هم خواست مردم و ما باید عرضه و تقاضا را در حوزه مسکن متعادل کنیم.

  آسیب‌های شغلی در سال گذشته کم شد

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، در استان یزد در ۶ فاز ثبت نامی ۱۰۸ هزار و ۶۷۱ نفر متقاضی ثبت نام کردند که ۸۶ هزار و ۱۵۵ نفر حائز شرایط اولیه شدند و پس از پالایش‌ها ۴۲ هزار و ۸۷۵ نفر تائید نهایی شدند.