پالایش بیش از یک میلیون نفر از متقاضیان مسکن ملی در کشور انجام شد

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، رستم قاسمی روز پنجشنبه در بازدید از طرح نهضت ملی مسکن بهارستان و کلنگ‌زنی عملیات اجرایی ۲ هزار و ۸۱۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان  اظهار داشت:  مقدمات مالی و پشتیبانی ساخت چهارمیلیون واحد مسکن  و زمین برای ساخت فراهم شده است.
وی به تفاوت طرح نهضت مسکن ملی با مسکن مهر اشاره کرد و افزود: تفاوت طرح نهضت مسکن ملی با مسکن مهر در این است که در این طرح زمین ۹۹ ساله باید در اختیار تمام مردم قرار بگیرد، در صورتی که در مسکن مهر این تعهد نبود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعیین سهم هر استان در طرح نهضت ملی مسکن و ثبت آن در سامانه، افزود: بالغ بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در دست اجرااست که تا شهریور ماه ۱۰۰ هزار واحد تحویل خواهد شد.
وی با بیان اینکه روند کار در اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید سرعت بخشیده شود، ادامه داد: تا پایان دولت باید ۲ میلیون مسکن ساخته و به بهره‌برداری برسد.
قاسمی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد زمین برای ساخت مسکن ملی آماده برگزاری است، گفت: مشکل ما در اصفهان برای اجرایی کردن نهضت ملی مسکن زمین بود که امروزه این مشکل رفع شده است.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت مسکن ملی، گفت: بخشی از مسکن به صورت خود مالکی ساخته می‌شود یعنی تحویل زمین از سوی دولت و ساخت خانه توسط مالک با تخصیص وام و مدت زمان تعیین شده انجام بگیرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخشی از طرح  نهضت ملی مسکن شاهد حضور بخش خصوصی و به‌صورت خودمالکی هستیم که حدود ۲۰۰ هزار واحد در کشور به این صورت ساخته می‌شود.
به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، در طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید فولادشهر ۲ هزار واحد، نجف‌آباد ۵۰۰ واحد، قمصر ۲۱۶ واحد، شهرضا ۱۰۰ واحد، خمینی شهر هزار واحد ساخته خواهد شد.

  ضرورت ایجاد مرکز ایمنی معادن در کشور

وزیر مسکن و شهرسازی امروز به همراه گروهی از وزیران کابینه دولت و رییس جمهور برای انجام بیست و پنجمین سفراستانی هیات دولت به اصفهان سفر کرده است.



منبع