پایان عملیات حج ۱۴۰۱ با میانگین انجام روزانه ۱۴ پرواز/ تعویض موتور ایرباس‌های هما توسط مهندسان داخلی

سرپرست شرکت ایران ایر گفت: عملیات حج امسال جمعی بود و بیش از ۱۰ دستگاهِ هم هدف تلاش کردند این عملیات بزرگ در شرایط ویژه با حداقل تاخیر و کمترین مشکل برگزار شود.

وی اضافه کرد: در پروازهای برگشت در ۱۶ روز  کل عملیات بازگرداندن حجاج را انجام دادیم که در مجموع حدود ۴۰ هزار مسافر بود، ۱۴ پرواز نیز در روز به صورت میانگین عملیات بازگرداندن حجاج را انجام داد.



منبعبه گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، شمس‌الدین فرزادی پور امروز ( شنبه) در مراسم پایان عملیات حج که با حضور مسوولان صنعت هوایی در ساختمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد، افزود: آخرین پرواز برگشت حجاج امروز ساعت ۵۰؛۵ دقیقه در فرودگاه امام خمینی به زمین نشست.

فرزادی پور تصریح کرد: ۲۱ روز از ۱۸ ایستگاه پروازی، پروازهای رفت حجاج را انجام داد که ۱۶۲ پرواز بود. ترمینال «سلام» فرودگاه امام خمینی نیز برای پروازهای رفت آماده و از این ترمینال استفاده شد. هم چنین بدرقه خوبی توسط مجموع فرودگاه‌های کشور در مراسم حج امسال نیز انجام شد.

وی گفت: طی عملیات حج چند تعویض موتور ایرباس داشتیم که در کمترین زمان انجام شد و با تلاش مهندسان تعمیر و نگهداری حتی یک فروند هواپیمای زمینگیر به ناوگان بازگشت و در پروازها استفاده شد. شیوع مجدد کرونا نیز شرایط را سخت کرد و بدی آب و هوای چند روز اخیر بیشترین حجم مشکلات را رغم زد.

به گفته کاپیتان فرزادی پور محدودیت در هواپیما و، زمان کوتاه بین پروازها شرایط را برای ایران ایر سخت کرده بود اما تلاش جهادی و شبانه روزی دست اندرکاران صنعت هوایی، که رزمندگان این عرصه هستند عملیات حج را موفقیت آمیز به اتمام رساند.

  افزایش نرخ بلیت هواپیما غیرقانونی است/ اعمال جریمه متخلفان