پرداخت یک میلیارد تومان یارانه برای وام مسکن روستایی

پرداخت یک میلیارد تومان یارانه برای وام مسکن روستایی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که دولت طی ۲۰ سال حدود یک میلیارد تومان یارانه به تسهیلات مسکن روستایی اختصاص می‌دهد گفت: سال گذشته ۳۵۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در نظر گرفته شد که ۲۸۵ هزار فقره معرفی به بانک صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، غلامرضا صالحی در حاشیه نمایشگاه آبادیران اظهار کرد: بر اساس سرشماری که ١٣٩۵ انجام شد حدود ۵.۵ میلیون واحد مسکن روستایی در کشور وجود دارد که با توجه به عملکرد بنیاد مسکن از ابتدای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی قریب به ۳ میلیون واحد نوسازی شده که حدود ۵۵ درصد را شامل می‌شود. طبق برنامه‌ریزی تا سال ۱۴۰۵ بالای ۷۰ درصد روستاهای کشور مقاوم‌سازی خواهد شد.

آغاز ساخت ۸۱۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط بنیاد

وی افزود: در بخش نهضت ملی مسکن نیز طی سه سال گذشته ساخت ٨١٧ هزار واحد توسط بنیاد مسکن آغاز شده که پیشرفت فیزیکی این طرح در روستاها بیش از ۶٠ درصد و در مناطق شهری حدود ٣٠ درصد است. دلیل پایین بودن پیشرفت فیزیکی در مناطق شهری، پایین بودن آورده اولیه متقاضیان است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره میزان پرداخت تسهیلات مسکن روستای گفت: سال گذشته ٣۵٠ هزار فقره وام با سقف ٣۵٠ میلیون تومان به نوسازی واحدهای روستایی اختصاص یافت که همین سقف در سال جاری نیز تکرار می‌شود.

صالحی درباره آخرین تعداد پرداخت تسهیلات مسکن روستایی بیان کرد: از بهمن ماه سال گذشته که ارایه تسهیلات ٣۵٠ میلیون تومانی آغاز شد تا کنون ٢٨۵ هزار فقره وام به بانک معرفی و از این تعداد قرارداد ١٨٠ هزار فقره تسهیلات منعقد شده است.

  سرعت ساخت مسکن در حال افزایش است

وی خاطرنشان کرد: از سه سال گذشته ساخت ۵۵١ هزار مسکن روستایی آغاز شده که ساخت ٢۵٠ هزار واحد به پایان رسیده است.

روند پرداخت وام متوقف نشده/در چهار ماه به اندازه سال‌های گذشته تسهیلات پرداخت شد

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که از اسفند سال گذشته برخی بانک‌ها از جمله بانک مسکن پرداخت تسهیلات را متوقف کردند گفت: جریان پرداخت وام مسکن روستایی در کشور متوقف نشده اما برخی از شعب بانکی در برخی استان‌ها و شهرها از اسفند پارسال جلوی پرداخت وام را گرفتند. با این وجود آمارها نشان می‌دهد در چهار ماه گذشته ٢٢ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی پرداخت شده است. بانک مسکن پرداخت تسهیلات را آغاز کرده و طبق صحبتی که با بانک ملی صورت گرفته این بانک نیز پرداخت‌ها را شروع می‌کند.

صالحی تصریح کرد: برخی از شعب به دلیل تراز منفی وام‌دهی را متوقف کرده‌اند اما در شرایط کلی وام‌دهی متوقف نشده‌ است. در کمتر  از چهار ماه به اندازه عملکرد سالهای گذشته برای پرداخت وام مسکن روستایی با بانک‌های عامل عقد قرارداد صورت گرفته و در عرض یک هفته  ۹۰۰۰ عقد قرارداد انجام شد.

وی درباره یارانه وام ٣۵٠ میلیون تومانی مسکن روستایی که از سوی دولت پرداخت می‌شود گفت: نرخ سود این تسهیلات ۵ درصد است و ١٨ درصد مابقی را دولت به عنوان یارانه به شبکه بانکی پرداخت می‌کند. با توجه به مدت زمان ۲۰ ساله بازپرداخت تسهیلات، دولت برای هر وام یک میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند. همچنین این تسهیلات برای خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی با ارایه تسهیلات بلاعوض ١۵٠ میلیون تومانی به سقف ۵٠٠ میلیون تومان می‌رسد.

  بارگیری غیراستاندارد محموله ترانزیتی کنسرسیوم ریلی افغانستان

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1403032315917/%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C%DB%8C