پروازهای عتبات در روزهای نزدیک اربعین به ۷۰ پرواز در روز افزایش می‌یابد

وی تاکید کرد: صحت بلیت‌هایی که خارج از سایت یا دفاتر فروش شرکت‌های هواپیمایی خریداری شده باشد مورد تایید نیست و خریداران این بلیت‌ها موقع خروج از کشور با مشکل مواجه شده و از سوار شدن به پرواز ممانعت خواهد شد.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان از سازمان هواپیمایی کشوری، حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری  گفته است: تهیه بلیت پروازهای اربعین خارج از سایت رسمی شرکت‌های هواپیمایی مورد تایید نیست و مسافران در هنگام خروج از کشور با مشکل مواجه خواهند شد.

همچنین یادآور می‌شود؛ سایت چارتر ۷۲۴ و پرواز ۲۴ دارای مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری نبوده و در صورت خرید بلیت توسط متقاضیان هیچ مسئولیتی متوجه این سازمان نخواهد بود.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برای ایجاد تسهیلات و رفع مشکلات پروازها، فردا تیمی به همراه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به عراق سفر خواهند کرد.

«محمدحسین مصحفی» معاون دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری  نیز گفته است: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شرکت‌های هواپیمایی موظف شدند بر اساس مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به فروش بلیت پروازهای اربعین از طریق سایت‌های خود اقدام کنند و فروش از طریق دفاتر خدمات مسافرتی ممنوع بوده است.

وی گفت: مسافران می‌توانند شکایات و نیازهای خود را در سامانه حقوق مسافر سایت سازمان به نشانی caa.gov.ir مطرح و یا با شماره تلفن‌های ۴۴۶۶۱۷۹۹ – ۴۴۶۶۱۸۶۶ واحد رسیدگی به شکایات تماس حاصل کنند.



منبع

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵۰ مجوز پرواز به‌صورت برنامه‌ای و ۷۵۰ پرواز فوق‌العاده صادر شده است، افزود: تا کنون ۳۵درصد از فروش بلیت‌ها به‌صورت حضوری و الکترونیکی از طریق دفاتر فروش و سایت شرکت‌های هواپیمایی انجام شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها ظرف دو روز آینده ظرفیت پروازها کامل خواهد شد.

  عزیمت حدود ۵۰ هزار زائر اربعین با استفاده از تاکسی‌های اینترنتی

خوشخو با بیان اینکه تاکنون مجوز هزار پرواز صادر شده است، گفت: هر چقدر به روز اربعین نزدیک می‌شویم تعداد پروازها افزایش خواهد یافت به طوری که در روزهای نزدیک اربعین به روزانه ۷۰ پرواز نیز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۱۵ شرکت هواپیمایی با توجه به ناوگان موجودشان مجاز به فروش بلیت پروازهای اربعین هستند، افزود: به‌منظور افزایش پروازهای اربعین از شرکت‌های هواپیمایی خواسته شده است از انجام پروازهای فوق‌العاده به سایر کشورها خودداری کنند و ظرفیت خود را به پروازهای اربعین اختصاص دهند.

معاون دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در حال حاضر پاسخ‌گویی به درخواست‌ها انجام می‌شود و بلیت‌ها فروخته می‌شود و مردم نگران بلیت نباشند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نیاز متقاضیان به‌صورت فوری پاسخ داده خواهد شد.

مصحفی تصریح کرد: در روز اول به دلیل حجم زیاد تقاضا بر روی سیستم‌های رزرواسیون با اختلالاتی مواجه شدیم که به فاصله چند ساعت این مشکل حل شد و بلیت‌ها به شیوه معمول برای متقاضیان صادر شد.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: طبق آخرین آمارهای دریافتی، تاکنون بیش از ۵۰ هزار بلیت رفت و برگشت صادر شده که عمدتاً در مسیر رفت بوده و بیشتر بلیت‌های دریافتی از طریق سایت‌های فروش شرکت هواپیمایی خریداری شده است.

وی تاکید کرد: چنانچه تست پی‌سی‌آر مسافران با مشکل مواجه باشد در عراق مسافران ملزم به تکرار تست می‌شوند.

حسن خوشخو گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است بلیت‌هایی که به صورت گروهی از ایرلاین خریداری شده با سوءاستفاده به صورت تکی به مردم فروخته می‌شود؛ بنابراین به مردم اعلام می‌کنیم که فقط از طریق سایت‌های رسمی نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

  رگبار باران و احتمال جاری شدن سیلاب در برخی استان‌ها

مصحفی در خصوص فروش بلیت چارتری به عتبات گفت: چنانچه مسافران در جستجوی بلیت انتخاب زمان را خارج از دوره تعیین شده ۱۵ تا ۳۰ شهریور مشخص کنند و فروش چارتری نمایش داده شود این امر مانعی ندارد؛ بنابراین به مسافران توصیه می‌شود در جستجوی زمان انتخاب بلیت با توجه به ممنوع بودن پروازهای چارتری در بازه زمانی مذکور و همچنین کابین پروازی اکونومی دقت لازم را داشته باشند.