چین سرمایهگذاری زیادی در تلاش خود برای شکستن سلطه دو هواپیماساز غربی غالب در بازار جهانی انجام داده است.
رسانههای چینی در ماه ژانویه گزارش کردند که کوماک دهها میلیارد یوان را طی ۳ تا ۵ سال آینده برای توسعه ظرفیت تولید C۹۱۹ سرمایهگذاری خواهد کرد.
با توجه به اینکه ایرباس و بوئینگ در تلاش برای افزایش تولید و پاسخگویی به تقاضا برای هواپیماهای جدید هستند و بوئینگ با یک سری بحران مقابله میکند، صنعت هوانوردی شاهد این است که چگونه کوماک خود را بهعنوان یک جایگزین مناسب معرفی میکند.
شایانذکر است که بوئینگ امسال هواپیمای تجاری را به نمایش نخواهد گذاشت.
مقام هوانوردی چین ماه گذشته اعلام کرد که در سال جاری اعتبار آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا را برای C۹۱۹ دنبال خواهد کرد، روندی که در سال ۲۰۱۸ آغاز شد.
انتهای پیام