پروژه نهضت ملی در قزوین با اتکا به صنعتی سازی، سه ماه ساخته شد

 فخاری خبر داد که در شهر قزوین طی سه ماه از طریق صنعتی سازی یک پروژه نهضت ملی مسکن تمام شدکه می‌تواند با حمایت دولت به عنوان پشتوانه طرح‌های حمایتی قرار گیرد.



منبع

وی افزود: امروز با رویکرد جدید باید به سمت صنعتی سازی حرکت کنیم و در طرح‌های تامین مسکن عمومی با هدف جبران عقب‌ماندگی گذشته هم در تولید هم در تکنولوژی، به سمت مزیت صنعتی سازی برویم.

 معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسوول این بستر سازی کیست؟، رابط منطقی بین وزارت راه شهرسازی و ریاست جمهوری می‌تواند با ایجاد دبیرخانه فعالی به موضوع صنعتی سازی بپردازد و محل رجوع همه صاحبنظران باشد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کاهش هزینه، کاهش سوخت، جلوگیری از پرت مصالح و ساخت با سرعت را از جمله مزیت‌های صنعتی‌سازی خواند و گفت: تاکید داریم که همه طرح‌های مسکنی باید به سمت صنعتی سازی هدایت شود.

«علیرضا فخاری» روز دوشنبه در همایش نخستین رویداد فناورانه ساختمان و مسکن، اظهار داشت: صنعتی سازی مسکن از گذشته مدنظر بود و کارخانه‌های خانه سازی در کشور از قبل از انقلاب ایجاد شدند؛ اما به نقطه اوج صنعتی سازی نرسیدیم.

فخاری با طرح این سوال که چرا نمی‌توانیم اندیشه صنعتی سازی را عملیاتی کنیم و مشکل کجاست؟، بیان کرد: هنوز صنعتی سازی به عنوان یک امر واجب قبول نشده است. مردم با این رویکرد آشنا نیستند و نمی‌دانند صنعتی‌سازی با امنیت در سازه و کاهش هزینه‌های نگهداری، تا چه اندازه می‌تواند موضوع مسکن امن و ارزان را محقق کند.

  هرگونه استخدام در دستگاه‌های اجرایی صرفا از طریق آزمون

 وی با بیان اینکه ارزان سازی از طریق صنعتی سازی برای مردم آرزو شده است، گفت: ضعف ما در پیوند آموزش و دانش چگونگی ساخت مسکن صنعتی است.