پروژه های معماری معاصر ایران معماری معاصر ایران | road-housing

در مورد خانه‌سازی مسئله، ساخت خانه‌های انبوه، ارزان و باکیفیت بود. با برنامه‌دهی فضا با توجه به عمل‌کرد می‌شد بهینه‌ترین اندازهٔ لازم برای هر اتاق را به دست آورد و بنابر آن خانه‌هایی حداقلی ساخت. با ارزان‌تر شدن هزینه و کاهش مدت زمان ساخت، امکان ساخت خانه‌های بیش‌تر فراهم می‌آمد. این مسئله در میانهٔ دههٔ ۱۹۲۰ – که کمبود خانه یک مشکل حاد بود – مورد توجه معماران اروپا (به ویژه معماران آلمانی) قرار گرفت و باز پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک مسئله مهم مطرح شد.

آیا کرونا به جهانی‌شدن پایان می‌دهد؟

امروزه رد پای ابزار آلات در تمامی زمینه‌های کاری و بخش‌های مختلف زندگی به چشم می‌خورد. برای اندازه‌گیری فواصل در فضاهای مختلف از ابزار آلات گوناگونی استفاده می‌شود که ساده‌‎ترین آن‌ها خط کش و مترهای معمولی هستند؛ اما این وسایل برای … یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌های رنگ‌آمیزی (چه برای در و دیوار خانه، چه ماشین و چه ابزار مجله خبری ساختمان و وسایل دیگر) رنگ‌آمیزی به‌وسیله پیستوله رنگ … تعمیر وسایل قدیمی و ساختن وسایل جدید از لذت‌بخش‌ترین سرگرمی‌هایی است که منجر به ایجاد یک دکور زیبا و خلاقانه در خانه یا محل کارمان … دریل برقی از ابزار آلاتی است که با وجود عدم تفاوت ظاهری زیاد میان نمونه اولیه و نمونه کنونی‌اش، تغییرات ساختاری عمده و خوبی را …

http://arianarchitects.ir

برخی از مهم ترین طراحان نظیر آندره گدار، آثاری را خلق کردند، نظیر موزه ملی در ایران که بقایای میراث تاریخ این سبک است. برخی دیگر، تلاش بر ادغام عناصر سنتی با طراحی های مدرن در آثارشان داشتند. با این حال، معماران دیگری نظیر حیدر غیایی و هوشنگ سیحون سعی بر خلق آثار اصیلی داشتند که به طور کامل مستقل از تاثیرات معماری گذشته ایرانی است. از دیگر شاخه های رشته مهندسی معماری است که در ارتباط با بحث‌های مدیریتی پروژه‌های غالباََ عظیم مانند برنامه‌ریزی، هدایت و کنترل است. این گرایش درواقع ترکیبی از رشته‌های عمران، صنایع و مدیریت است که به هدف آموزش برای اعمال فعالیت‌های آماده‌سازی، نظارت و اجرای پروژه به‌خصوص پروژه‌های عمرانی ایجادشده است.

  اعلام آمادگی ۱۰ شرکت داخلی و برخی کشورها برای سرمایه‌گذاری در مکران

در مرحله اول از فرایند طراحی، معماران با مشتریان ملاقات می‌کنند، نیاز‌های پروژه را درک می‌کنند، محل ساخت و ساز را ارزیابی می‌کنند و طرح کلی خود را توسعه می‌دهند. معماران مدارک طراحی شامل رندرها و مدل‌ها را با درجه‌ای از جزئیات تولید می‌کنند که امکان ارزیابی و تائید آن برای کارفرما فراهم شود. خلق ساختمان‌های جدید یک تلاش پیچیده است و مدیران پروژه، یک برنامه کاری تهیه می‌کنند و روزانه بین بسیاری از اعضای مختلف تیم هماهنگی بوجود می‌آورند. مدیران پروژه برای برقراری ارتباط با همه‌ی طرف‌ها، حل مشکلات و رهبری، به دانش عمیقی از فرایند معماری نیاز دارند.

  • آن‌ها برای طراحی پل طبیعت جایزه معماری آقاخان را در سال ۲۰۱۶ دریافت کردند.
  • این‌‌ها بخشی از مشکلات کسانی است که برای شست‌وشوی ماشین خود به کارواش …
  • نتایج نشان داده‌اند که همبستگی قابل توجهی بین دو شاخص حرارتی و نوری با کیفیت محیط داخلی به ترتیب به میزان 0/59 و 0/42 وجود دارد.
  • خصوصیات معماری ایرانی به‌طور کلی شامل درون‌گرایی، پرهیز از بیهودگی، مردم محوری، خودبسندگی و مصالح‌شناسی است.

این نامگذاری بی دلیل نیست؛ زیرا‌ که داریوش بوربور در سال ۱۳۴۵ شورای عالی شهرسازی ایران را بنیان‌گذاری کرد. او تاکنون طرح‌های جامع شهری و منطقه‌ای متعددی از جمله طرح جامعه منطقه نوشهر–چالوس، طرح جامع سراسری کرانه دریای خزر و طرح جامع منطقه آبادان–خرمشهر را ارائه کرد. از درخشان‌ترین طرح‌های داریوش بوربور طرح نوسازی اطراف حرم مطهر امام‌ رضا و طراحی بازار رضای مشهد است. هوشنگ سیحون به مرد بناهای ماندگار می‌دانند و علت این شهرت نیز کارهای چشم‌گیر او در زمینه طراحی بناهای یادبود برای مفاخر ایرانی است. در ادامه با برخی از معروف‌ترین معماران ایرانی قدیمی و معاصر آشنا شویم. شایان ذکر است که این ۱۰ نفر تنها معماران ایرانی معروف و مطرح نیستند و ترتیب معرفی آن‌ها ارتباطی با میزان شهرت این افراد ندارد.

  عرضه بیش از ۱۰۰ هزار صندلی توسط «هما» تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

عمران