پروژه ۵۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در پرند در آستانه افتتاح

مدیرعامل بانک مسکن بیان کرد: جلسات شورای‌عالی مسکن تاکنون با ریاست رییس جمهوری برگزار شده و موانع پروژه‌ها در هر جلسه با دستور رییس جمهوری رفع شده است.

وی توضیح داد: یکی از موانع اصلی صدور پروانه بود که تا هشت ماه طول  می‌کشید و در شورای‌عالی مسکن بررسی و به یک ماه کاهش یافته است.

 مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: در طرح مسکن مهر ابتدا واحدها ساخته و بعد متقاضی به پروژه معرفی می‌شد، اما در پروژه نهضت ملی مسکن «متقاضی محور» است و پروژه‌ها بر اساس متقاضی تعریف می‌شود. این پروژه نیز مالکین مشخصی دارد.

وی گفت: واحدها در زمان مقرر به مالکان تحویل داده می‌شود و بانک مسکن برای هر واحد نهضت ملی ۴۵۰ میلیون تأمین مالی کرده است و به اثبات رساندیم که می‌توانیم با نیروهای متخصص و بدون وابستگی به خارج خانه‌سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، «محمود شایان» امروز سه‌شنبه در نشست خبری در محل اجرای پروژه ۵۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر جدید پرند که به مرحله افتتاح رسید، گفت: امروز در محل واقعی اجرای پروژه نهضت ملی هستیم که ظرف یک سال ساخته شد.

شایان تاکید کرد: ضلع بعدی رابطه متقاضی و بانک  است که تامین مالی پروژه‌ها را انجام می‌دهند و هم اکنون ۶۲۲ هزار فقره افتتاح حساب از سوی متقاضی در بانک مسکن انجام شده است  و ۳۸۰ هزار نفر سهم خود را در بانک واریز کردند و  بانک نیز ۲۷ هزار میلیارد به حساب پیمانکاران در سراسر کشور واریز کرده است.

  مسیر رفت منطقه۲ آزادراه تهران- شمال افتتاح شد

شایان از مذاکرات بانک مسکن با سازندگان صنعتی ساز خبر داد که زمان ساخت مسکن را به ۶ ماه کاهش می‌دهد و ادامه داد: برای ساخت سالی یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن چاره‌ای نداریم، باید به سمت استفاده از فناوری و صنعتی‌سازی برویم.

مدیرعامل بانک مسکن از وزارت کشور برای همکاری در کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم صدور پروانه ساخت نهضت ملی به کمتر از یک ماه کاهش یابد، در عین حال وزارت نفت برای عملیات گازرسانی و وزارت نیرو  در تامین آب و برق پروژه‌ها همکاری کند. 

پروژه ۵۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن در پرند در آستانه افتتاح/ واحدها با مالکان تحویل می‌شود

به گفته شایان، سهم بانک‌ها در بخش تسهیلات اعطایی ۲۰ درصد است که امیدواریم به جز بانک مسکن سایر بانک‌ها در انجام این تکلیف قانونی بدقولی نکنند.

وی ادامه داد: برای کاهش زمان ساخت به عنوان تامین کننده مالی پروژه‌ها، در محل اجرای پروژه‌ها حاضر می‌شویم و مشکلات پیمانکاران را رفع می‌کنیم.

 وی گفت: در طول ساخت مسکن مهر ۵۵ هزار میلیارد خط اعتباری تعلق گرفت و امروز بیش از ۴۶ هزار میلیارد قرارداد با پیمانکاران نهضت ملی مسکن منعقد شده است.



منبع

وی توضیح داد: این پروژه شهریورماه سال گذشته پروانه ساخت گرفت و شهریور امسال به مرحله افتتاح رسید و تا زمان تحویل کلید به متقاضیان نیز یک ماه بیشتر زمان نمانده است.