پشت نام شمیرانات محرومیت‌های بسیاری پنهان است

سرپاس، رئیس قرارگاه ملی جهادی رهروان ولایت کشور اظهار داشت: این قرارگاه تأسیس شد تا تمامی گروه‌های جهادی شهرستان‌ها را در زیر مجموعه آن قرار دهیم. ما با این هدف که بتوانیم به صورت گسترده و تشکیلاتی وارد عرصه خدمت به مردم شویم قرارگاه ملی جهادی رهروان ولایت را شکل دادیم.



منبع

این قرارگاه تاکنون توانسته خدمات ارزنده‌ای به مردم مناطق محروم ارائه کند و از آن جمله می‌توان به خدمات بخشی به مردم زلزله‌زده سی‌سخت و خوزستان کرونا زده اشاره کرد.

وی بیان داشت: با توجه به محدودیت ردیف اعتبار منابع طبیعی و آبخیزداری‌، به زودی مواد خام مانند سیمان را رایگان در اختیار شمیرانات قرار می‌دهیم تا به صورت جهادی و با مشارکت داوطلبانه مردم نسبت به احداث سیل‌بندها اقدام شود.

وی با اعلام ۳ اولویت از میان مشکلات شمیرانات خاطرنشان کرد: مسیرهای مواصلاتی از شرایط مناسبی برخوردار نیستند و این معضل در برخی نقاط از جمله جاده جنگل، جاده رانشی و … که اتصال لواسان کوچک و لواسان بزرگ است، اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند چراکه انسداد این محورها در حوادث به سادگی اتفاق افتاده و حتی برای تردد خودرهای امدادی مانع ایجاد می‌شود.

رئیس قرارگاه ملی جهادی رهروان ولایت کشور با اشاره به محدوده پرخطر کمرخانی در محور زردبند – فشم اظهار داشت: به سبب اعتبار سنگین پروژه تعریض و ایمن‌سازی محور کمرخانی که افزون بر ۹۰۰ تا هزار میلیارد تومان برآور هزینه می‌شود، نمی‌توانیم مستقیماً ورود کنیم اما با توجه به این‌که پیش‌تر مذاکراتی با مجموعه وزارت راه و قرارگاه‌ خاتم الانبیاء صورت گرفته و وزارت‌خانه نیز چند طرح را برای این اقدام کلان ملی برنامه‌ریزی کرده است، پیگیری و هماهنگی‌های لازم را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

  تابستان در بهار؛ مازندران برمدار ۳۶ درجه

رئیس قرارگاه ملی جهادی رهروان ولایت کشور ادامه داد: در خصوص مشکل مذکور، به منظور اقدامی موثر، خطاب به وزارت نیرو مکاتبه‌ای صورت خواهد گرفت و جلساتی را با حضور فرماندار برگزار خواهیم کرد. همچنین با مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز مذاکراتی خواهیم داشت.

براساس این گزارش، قرارگاه ملی جهادی رهروان ولایت کشور، مردادماه سال ۱۳۹۸ براساس ضرورت ایجاد وحدت روحیه در گروه‌های جهادی و ساختارمند کردن این گروه‌ها، پیاده سازی منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و نیل به اهداف عالیه نظام در راستای کار جهادی و محرومیت زدایی در ابعاد مختلف، تأسیس شد.

پشت نام شمیرانات محرومیت‌های بسیاری پنهان است

وی تاکید کرد: تسریع در اجرای پروژه تعریض و ایمن‌سازی محدوده کمرخانی با توجه به شرایط خطرآفرین فعلی که با هر بارشی و در هر زمان به سبب سقوط سنگ، رانش زمین و … تهدیدی برای شهروندان و مسافران این محور به شمار می‌آید، ضروری‌ست اما نیازمند اعتبارات ملی، تجهیزات و انسداد چند روزه مسیر اصلی‌ست و از عهده قرارگاه خارج است اما در صورت لزوم کمک متولیان اصلی کار خواهیم بود.

سرپاس در ادامه اشاره‌ای به بحران‌های اخیر لواسانات و رودبارقصران در پی بارش‌ مستمر باران و وقوع سیلاب‌های متعدد داشت و گفت: احداث سیل‌بند در برخی نقاط از جمله روستای زایگان که حادثه آن، هر ۲ اتباع قربانی سیلاب شمیرانات را سبب شد، نیز از اقدامات ضروری این شهرستان است.

پیمان سرپاس  در پی بازدید میدانی از بخش‌های لواسانات و رودبارقصران در گفت‌وگو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان اظهار داشت: مشکلات این شهرستان به دلایل مختلفی از جمله عدم بودجه، عدم رسیدگی مسئولان گذشته در حوزه‌های گوناگون خصوصاً محرومیت‌زدایی پدید آمده است، ولی طی این سفر دریافتیم فرماندار و مجموعه پرتلاش و جهادی پای کار هستند لذا ما نیز کمک خواهیم‌ کرد تا تحولاتی در منطقه ایجاد شود.

  جلوگیری از تملک غیرقانونی ۹۵ هکتار از اراضی دولتی دزفول

سرپاس با اشاره به تبعات بهره‌برداری برخی از معادن شمیرانات، بیان داشت: اظهار نظر مسئولان دولتی را شنیدیم و در روزهای آتی مذاکراتی با مدیرعامل معادن خواهیم داشت تا با تهاتر معدن یا راهکارهای دیگر، درصدد جلوگیری از بهره‌برداری و برداشت‌های بالادست معادنی شویم که با آغاز بارش‌ها پسماند سست آن‌ها سقوط کرده و موجب آسیب به جاده‌ها می‌شوند.

پشت نام شمیرانات محرومیت‌های بسیاری پنهان است

وی یادآور شد: در راستای حل مسائل راه، تلاش ما این است در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تجهیزات و ماشین‌آلات فنی در منطقه حاضر شوند و اولویت این است وزارت راه متولی این کار شود و اعتباری در نظر بگیرد، چراکه در وظایف ایشان است و ما برای امور عمرانی کمک خواهیم بود تا خدمتی برای مردم منطقه به یادگار بماند.