پیش‌بینی بارش باران و رعدوبرق در برخی استان‌ها/ وزش ملایم باد در پایتخت

گودرزی بیان کرد: برای برخی از مناطق نوار شرقی کشور طی دو روز آینده وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل شدت گردوخاک بیشتر است؛ همچنین از امروز تا روز چهارشنبه در مناطق غربی و جنوب‌غربی کشور وزش بادهای شدید، خیزش گردوخاک و غبار محلی رخ خواهد داد.

وی گفت: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای ارتفاعات استان‌های خوزستان، هرمزگان، ‌ جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب فارس در ساعات پس از ظهر و شب‌ها رشد ابرهای همرفتی، رگبار، رعد برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، فریبا گودرزی در مورد آخرین وضعیت آب‌وهوایی کشور اظهار کرد: از اواخر وقت امشب، (۱۴ شهریورماه)، با شمالی شدن جریانات دریایی خزر، ابتدا در غرب سواحل و برای روزهای سه‌شنبه تا پایان هفته در سواحل دریای خزر و استان اردبیل بارش باران، ‌ گاهی همراه با رعدوبرق و وزش بادهای شدید موقتی همراه با کاهش دمای ۶ تا ۱۴ درجه‌ای دما پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه فردا (سه‌شنبه) ‌ بارش باران در استان‌های گیلان و اردبیل شدیدتر خواهد شد، افزود: از فردا تا روز پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی و شرقی نیز بارش باران خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی از وزش ملایم باد در پایتخت خبر داد و اعلام کرد: امروز بیشینه دما در تهران به ۳۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.



منبع

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از اواخر وقت امشب تا روز پنجشنبه، دریای خزر به‌شدت مواج و طوفانی خواهد بود.

  ویدیو / از رنج خشکسالی تا طرح آبرسانی به عشایر خراسان شمالی