پیگیری رفع تمام نقاط حادثه خیز جاده های کشور تا پایان فعالیت دولت سیزدهم

محمودی احمدی بیغش، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: جاده چهارچریک با هدف رفع مشکلات تردد و رفاه بیشتر مردم احداث شده است.

وی افزود: علیرغم محدودیت‌های مالی دولت، در دو سه سال اخیر کمک‌های خوبی به شازند و خاصه منطقه سربند در حوزه‌های راهداری، فاضلاب شهری و آب شرب شده است.

داریوش امانی، چهارم آذرماه در آیین بهره برداری از پروژه ساخت راه روستاهای چهارچریک، ده ذوالفقار، آدینه مسجد و علی آباد شازند با اشاره به وجود بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان پروژه‌ نیمه تمام در سطح کشور اظهار کرد: طبق شاخص‌های نظارت و ارزیابی مدیران استان مرکزی، راهداری این استان خود را به ۱۰ استان برتر کشور رسانده است.

به گزارش ایسنا، در سفر رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور به استان مرکزی، از پروژه ساخت راه روستاهای چهارچریک، ده ذوالفقار، آدینه مسجد و علی آباد بازدید شد. این پروژه در مجموع به طول ۹ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال شامل عملیات برداشت خاک نباتی، اجرای زیرسازی و آسفالت مورد بهره برداری قرار گرفت.

ایسنا/مرکزی رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور گفت: امسال رفع مشکل ۴۴۰ نقطه حادثه خیز را در دستور کار داشتیم و سعی داریم با وجود همه کمبودهایی که داریم تا پایان دولت سیزدهم تمام نقاط حادثه‌خیز را برطرف و به تعهداتمان عمل کنیم.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه ساخت راهدارخانه ها، پاسگاه‌های پلیس راه و سوله ها در سطح استان انجام شده که می‌توان به بهره برداری از راهدارخانه های کله جوب و گلدشت و ساختمان مدیریت بزرگراه توره و پلیس راه در دست ساخت توره اشاره کرد.

مهرداد جهانی، مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه میزان اعتبارات راهداری استان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده است اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف دولت سیزدهم به منظور تکمیل طرح های نیمه تمام در حوزه راه‌های استان مرکزی، در دوسال اخیر در سطح راه‌های استان ۶۲ طرح نیمه تمام، تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

  صدور پروانه از سوی شهرداری‌ها در بافت‌های فرسوده حداکثر سه‌ماهه می‌شود

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور افزود: کارمندان راهداری با کمترین حقوق و بعضا با حقوق‌های عقب افتاده در سرمای زیر ۳۰ درجه با سخت‌کوشی کار می‌کنند. متاسفانه سالانه ۲۰ تا ۳۰ نفر از کارمندان‌مان را در جاده‌ها از دست می‌دهیم و معرفی کردن آنها به عنوان شهید خدمت در دستور کار است.

وی اظهار کرد: با لایحه ساماندهی نیروی انسانی قرار بود مشکلات کارمندان راهداری حل شود و امیدواریم این طرح بار دیگر مورد بازنگری قرار گیرد.

وی افزود: بهره‌مندی ۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته در سطح استان، تکمیل ۵ تقاطع غیرهمسطح مانند راه آهن پرندک، کردیجان، راه آهن شازند، شهید مهدی پرندک و نادرآباد، تکمیل ۵ دستگاه پل بزرگ مانند پل شازند به آستانه، پل طریزآباد تفرش، پل گوگسیگرد تفرش و ۱۷ پروژه مختلف شامل اصلاح هندسی، احداث واریانت، تعریض محور، اصلاح مسیر مانند واریانت میان رودان، اصلاح قوس‌های محور گلدشت – آشیانه، واریانت رضا آباد ساوه از جمله اقدامات در سطح استان در دو سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه دوربین‌های ثبت تخلف سرعت از ۳۲ دستگاه فعال به ۸۶ دستگاه ارتقا یافته است تصریح کرد: ۱۱ مورد از این دوربین‌ها در حوزه راه‌های شازند بوده است.

وی اضافه کرد: ما استان‌هایی داریم که برای آنها اعتبار می‌گذاریم ولی در آخر سال اعتبار برگشت می‌خورد ولی استان‌های پرکاری نیز داریم که سقف اعتبار را نیز رد می‌کنند و بسیار فعال هستند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402090402139/%D9%BE%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B7-%D8%AD%D8%A7%D8%AF%D8%AB%D9%87-%D8%AE%DB%8C%D8%B2-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA

مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: رفع کامل نقاط حادثه خیز مصوب سال ۱۳۹۵ و رفع ۹ نقطه حادثه خیز از ۳۷ نقطه حادثه خیز ابلاغی در سال ۱۴۰۲ انجام شده است. توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای نیز صورت گرفته است به‌ طوری‌ که تعداد دوربین های نظارتی از ۲۷ سامانه به ۳۴ سامانه ارتقا یافته و ۲ مورد آن در شهرستان شازند بوده و قرارداد ۳۰ دستگاه دیگر نیز با پیمانکار منعقد شده است.

  وزش باد و گردوخاک در برخی محورهای سیستان و بلوچستان

 مدیرکل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ادامه داد: همچنین اقدامات خوبی در توزیع هوشمند بار با استفاده از بازارگاه‌های الکترونیکی و سامانه های اعلام بار مجازی انجام شده است.

وی با اشاره به هفته بسیج تصریح کرد: کار پرسنل راهداری یک کار بسیجی است چراکه بیش از ۱۰ هزار خدمت‌رسانی را در محورها انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اجرای ۶۲ کیلومتر نیوجرسی در استان که ۴۰ کیلومتر آن در شهرستان شازند بوده است گفت: پروژه‌های نیوجرسی در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی هستند، همچنین تعمیر و نصب ۷۹ کیلومتر حفاظ فلزی(گاردریل) و اجرای ۹۱۰۰ کیلومتر خط ترافیکی که ۸۵۰ کیلومتر آن در حوزه شهرستان شازند است از دیگر اقدامات بوده است.

جهانی تصریح کرد: اجرای ۱۱۵۰ کیلومتر روکش آسفالت و ماسه آسفالت در استان و به تبع آن ۲۱۲ کیلومتر در شهرستان شازند، احداث ۵۸ کیلومتر روشنایی طولی در سطح راه‌های استان که ۳۵ کیلومتر آن در شهرستان شازند بوده است، احداث ۳۷ مورد روشنایی نقطه‌ای که ۵ مورد آن در شهرستان شازند بوده است و نگهداری از ۳۶۵ کیلومتر روشنایی راه‌های استان که ۶۰ کیلومتر آن در شازند است‌ از دیگر اقدامات انجام شده است.

پیگیری رفع تمام نقاط حادثه خیز جاده های کشور تا پایان فعالیت دولت سیزدهم

جهانی با اشاره به اینکه ساخت ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی از شاخص‌ترین اقداماتی است که در دولت سیزدهم در سطح استان انجام شده است افزود: ۲۲ کیلومتر از این راه‌ها در شهرستان شازند بوده است. همچنین خوشبختانه روستاهای بالای ۲۰ خانوار ۸ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان مرکزی از راه آسفالته برخوردار شده اند که شازند یکی از همین شهرستان‌هاست.

  زمین‌خواری را چگونه گزارش دهیم؟

امانی با بیان اینکه با وجود مشکلات اقتصادی موجود، کارگاه‌های جاده‌ای سازمان راهداری در کلیه نقاط کشور فعال هستند گفت: روزانه ۱۰ پروژه آماده افتتاح داریم که بی‌نظیر است.

همچنین از پروژه‌های ارتقا ایمنی محور اراک توره بروجرد و بازدید از پاسگاه پلیس راه توره که با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار است بازدید شد.

جهانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل استان مرکزی تصریح کرد: از جمله اقدامات می توان به ساماندهی معادن اشاره کرد که مسلما نقش بسزایی در درآمد سازمان دارد و همچنین در حوزه حمل کالاهای اساسی و تخلیه بنادر جنوب کشور، استان مرکزی رتبه اول را به نسبت میزان تامین ناوگان، به خود اختصاص داده است.

امانی با اشاره به وجود ۸۸۷ نقطه پرحادثه در سطح کشور و ۳۷ نقطه پرحادثه در استان مرکزی گفت: امسال رفع مشکل ۴۴۰ نقطه حادثه خیز را در دستور کار داشتیم و سعی داریم با وجود همه کمبودهایی که داریم تا پایان دولت سیزدهم تمام نقاط حادثه‌خیز را برطرف و به تعهداتمان عمل کنیم.