چارترکنندگان قیمت بلیت پروازها را افزایش دادند

«مقصود اسعدی سامانی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان درباره اینکه چرا قیمت بلیت هواپیما بدون مصوبه سازمان هواپیمایی افزایش یافته است، افزود: هیچ ایرلاینی نرخ بلیت پروازها را افزایش نداده است. افزایش قیمت بلیت هواپیما از سوی دلال‌ها، شبکه توزیع و واسطه‌های فروش است و نرخ‌های چارتری افزایش یافته است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه ابزاری برای کنترل قیمت‌ها نداریم، گفت: شبکه توزیع و فروش بلیت هواپیما دست دلال و چارتر کنندگان هست و ما از نظر قانونی نظارتی روی فروش چارتری نداریم.

مقصود اسعدی سامانی ادامه داد: امسال به صورت رسمی و قانونی افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشتیم و نرخ بلیت در سقف قیمت قبلی توسط ایرلاین‌ها فروخته می‌شود. دولت سیزدهم نیز برای افزایش نرخ تاکنون تصمیمی نگرفته است.

مجله خبری راه و ساختمان پیش تر در گزارشی با عنوان تداوم فروش مسیرهای پروازی به چارترکنندگان اعلام کرد که ۹۵ درصد مسیرهای پروازی در دست چارتر کنندگان است و شرکت‌های هواپیمایی از ترس اینکه مبادا دخل و خرجشان با هم جور نیاید به صورت سه‌ماهه یا سالانه مسیرهای پروازی را به چارتر کنندگان می‌فروشند و نهایتاً این مسافر است که در زمان گرانی بلیت، تاخیر و ابطال پرواز نمی‌داند حق خود را از کجا و چه کسی بگیرد.



منبع

به گفته سامانی، عدم تصمیم گیری دولت درباره آزادسازی قیمت بلیت هواپیما باعث شده دست چارتر کننده باز باشد و با هر رقمی که بازار کشش دارد به صورت فصلی نرخ‌گذاری انجام دهند.

وی هشدار داد که ادامه این وضعیت به ضرر مسافر و ایرلاین است.

  مبلغ وام مسکن در بافت فرسوده خراسان رضوی ۱۰۰ درصد افزایش یافت