چند نفر در استان تهران دنبال کار هستند؟

آخرین آمار ثبت فرصت‌های شغلی در استان تهران حاکی از آن است که بیش از ۱۸ هزار فرصت شغلی توسط کارجویان و کارفرمایان در سامانه جست وجوی شغل به ثبت رسیده است.

کارجویان می‌توانند پس از تکمیل رزومه، فرصت‌های شغلی مورد نظر خود را جست‌وجو کرده و در صورت تمایل، درخواست‌های استخدامی خود را در سامانه به ثبت برسانند.کارفرمایان نیز از طریق سامانه درخواست خود را برای جذب نیروی کار ثبت و شرایط کار را بارگذاری کنند.

به گزارش ایسنا، سامانه جست‌وجوی شغل با هدف کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل، اتصال سریع کارجو و کارفرما، رضایت خاطر مخاطبان و ایجاد پویایی در بازار کار توسط وزارت کار راه‌اندازی شد. با ایجاد این سامانه علاوه بر فراهم شدن امکان ثبت درخواست شغلی توسط جویندگان کار، کارفرمایان نیز فرصت‌های شغلی موردنظر خود را به طور رایگان در سامانه بارگذاری و نیروی کار ماهر و مورد نیازشان را تامین می‌کنند.

آنطور که آذرپناه گفته در طول این فرایند، نظارت مستمر اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران بر فعالیت کاریابی‌ها انجام می‌گیرد.

طبق گزارش‌ها ۱۸ هزار و ۶۶۷ فرصت شغلی توسط کارفرمایان و کاریابی‌های استان تهران در سامانه جست و جوی شغل بارگذاری شده و حدود ۷۳۰۹ نفر کارجو در سامانه ثبت‌نام و درخواست‌های شغلی خود را ارائه کرده‌اند.هدف از ایجاد سامانه جست و جوی شغل علاوه بر به کارگماری، شفاف‌سازی و نظارت بر بازار کار است و از طریق آن نظارت بر عملکرد کاریابی‌ها افزایش می‌یابد.

این سامانه ویژگی‌ها و مزایای بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به دسترسی به اطلاعات صحت‌سنجی شده بازار کار، شناسایی بیکاران،توسعه کاریابی‌ها و بهبود وضعیت اشتغال اشاره کرد.

  لزوم تکمیل طرح‌های حوزه راه در بشاگرد + فیلم

به گفته وی با ثبت اطلاعات کارجویان در صورت نیاز به مهارت خاص، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای وارد عمل شده و با ارائه آموزش‌های مهارتی، کارجویان را به سمت مهارت‌آموزی هدایت می‌کند. 

به گزارش ایسنا، کارجویان و کارفرمایان در صورت تمایل می‌توانند جهت ثبت اطلاعات فردی و درخواست‌های شغلی به نشانی http://shoghl.mcls.gov.ir مراجعه و طی هماهنگی با کاریابی‌ها، اقدامات لازم را در راستای جذب نیروی کار صورت دهند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1403032315775/%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%86%D9%81%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF

پیش از این محمود کریمی بیرانوند – معاون اشتغال وزارت کار از بارگذاری بیش از ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در سامانه جست و جوی شغل در کمتر از ۱۰ ماه از راه‌اندازی سامانه خبر داده و گفته بود: طی این مدت نزدیک به ۵۰ هزار نفر به‌کارگماری انجام گرفته است.

در همین راستا محمد آذرپناه – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به تازگی آماری از ثبت فرصت‌های شغلی در سامانه جست و جوی شغل ارائه کرده که بر اساس آن تاکنون ۱۸ هزار ۶۶۷ فرصت شغلی توسط کارفرمایان و کاریابی‌های استان تهران در سامانه جست و جوی شغل بارگذاری شده و حدود ۷۳۰۹ نفر کارجو در سامانه ثبت‌نام و درخواست‌های شغلی خود را ارائه کرده‌اند.

از نگاه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، یافتن شغل مناسب با شرایط فرد یکی از دغدغه‌های اصلی کارفرمایان و کارجویان است به همین دلیل کارفرمایان به دنبال کارجویانی هستند که بتوانند کار را به بهترین شکل انجام دهند. کارجویان نیز در پی شغل‌هایی هستند که با شرایط و شأنیت آنها همخوانی داشته و درآمد مناسبی داشته باشد.

  بررسی صحت اطلاعات شغلی همه کارجویان

چندنفر در استان تهران دنبال کار هستند؟

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تیرماه ۱۴۰۲ سامانه جست و جوی شغل را رسما راه‌اندازی کرد و مدتی بعد ثبت و بارگذاری فرصت‌های شغلی مورد نیاز از سوی کارفرمایان و مراکز کاریابی روی سامانه آغاز شد.