چهارسوی معماری ویژگی های معماران سبک معماری ایرانی جدید | road-housing

سبک روکوکو انتخابی مناسب برای تالارها، هال و پذیرایی و اتاق خواب ها، می‌باشد. نورپردازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و وجود سایر موارد تجهیزاتی و لوله ها در ظاهر بیرونی ساختمان. سبک هایتک تمام لوازمات و تجهیزاتی که تا قبل از این در داخل بنا و ساختمان خودشان را نمایان می‌کردند را بیرون کشانده و به سوی ظاهر و نما بیرونی ساختمان انتقال داد. مجله خبری ساختمان هنر نو، از اشکال طبیعت و گیاهان الهام گرفته است. سبک نئوکلاسیک هم تقریبا مانند سبک رنسانس از معماری کلاسیک یونان و روم تقلید می‌کند با این تفاوت که نئوکلاسیک در برخی موارد از قوانین معماری کلاسیک بهره می‌برد .

  • بهرام شیردل از معمارانی است که به‌خاطر روابط بین‌المللی خوب توانسته پروژه‌هایی در کلاس جهانی طراحی کند.
  • فضایل معماری ایرانی عبارت است از فرم و مقیاس؛ خلاقیت سازه ای به خصوص در ساخت گنبد و طاق؛ نبوغ در دکور و طراحی فضای داخلی.
  • وسایل تزیینی چوبی از گذشته‌های دور برای تزیین و دکور خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند.
  • یک سازه باید در کنار ایستا و کارا بودن خود نهایت زیبا بودن را داشته باشد.
  • اره برقی که با نام اره زنجیری نیز شناخته شده است از ابزارهای کاربردی جهت انجام کارهایی همانند هرس کردن درختان میوه، قطع درختان خشک …

مرکز معماری حوزه هنری با هدف حرکت به سوی آرمانشهر ایرانی اسلامی و کمک به رسانیدن اندیشه، تفکر و تمدن اسلامی به جایگاهی متناسب و نیز دست یافتن به هویتی مستقل در هنر و معماری در انقلاب اسلامی تاسیس شد. تفاوت دیگری که می توان به آن اشاره نمود در خصوص آینده و حیطه کاری این دو رشته می باشد . حیطه کاری مهندسان عمران علاوه بر حوزه ساختمان مربوط به طراحی و اجرای انواع خطوط راه آهن و راه ماشین رو، سدها، نقشه برداری، موارد و آزمایشات مربوط به خاک و … می باشد در حالیکه حیطه کاری مهندسان معمار به صنعت ساختمان سازی خلاصه می گردد . رشته‌ی تکنولوژی معماری به افرادی نیاز دارد که هوش خیلی زیادی داشته باشند و توانایی این را داشته باشند که به‌طور مداوم خود را به‌روز کنند. افراد متخصص در این رشته بایستی علاوه بر آگاهی از مسائل و سیستم‌های به‌روز دنیای معماری، به‌گونه‌ای فضاها را طراحی کنند که تکنولوژی به‌کاررفته در بنا با کارکرد ساختمان همخوانی داشته باشد. نقش اجتماعی معماری منظر، کم کردن ناآرامی، افزایش کیفیت زندگی، توجه به رفاه و سلامت انسان و زمین است.

  بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان آغاز به کار کرد

http://arianarchitects.ir

با بررسی‌های باستان‌شناسی به اثبات رسیده است که ایرانیان در زمان ساسانیان منازل خود را جهت دسترسی به آب، برای مصارف خوراکی و شستشو لوله‌کشی … حفاری و کندن بتن همانند هر حرفه و فعالیت دیگر نیاز به ابزار تخصصی مناسب و قدرتمند دارد، چرا که اگر از ابزار مناسبی برای … اگر شغل شما نجاری است و یا به نوعی با چوب‌ها سر و کار دارید پس حتما با ابزاری به نام اور فرز آشنا هستید. نجاری و صنایع چوب با توجه به گستردگی کار و محصولات تولیدی خود نیاز بیشتری به رعایت نظافت و ایمنی دارند. تعمیرات ادوات الکترونیکی دانش و تجربه کاری خود را می‌طلبد.

نشست «سازه های آبی شهر قزوین»

عملی کردن این سبک در آن زمان، به منظور استفاده از معماری برای خلق زندگی بهتر برای شهروندان بود. ظهور این سبک پس از جنگ جهانی اول، با ایده‌های انسان‌گرایی مدرن و سوسیالیسم ارتباط تنگاتنگی دارد. عقیده سبک فانکشنالیسم این است که طراحی ساختمان باید منعکس‌کننده هدف و عملکرد آن باشد. از ویژگی‌های سبک د استایل می‌توان به استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های اساسی با عناصر افقی و عمودی ساده به همراه رنگ‌های اصلی مانند سیاه و سفید اشاره کرد. فضاهای داخلی خانه و عناصر سازه ساختاری به صورت اکسپوز برای ناظر قابل نمایش هستند. یکی از ویژگی‌های مهم معماری‌ مدرن سادگی در طراحی و فرم است که بیشتر ‌برروی نمای بیرونی به عنوان یک فضای کل تمرکز دارد.

کلیسای جامع سنت پل واقع در لندن، فواره تروی در رم،کاخ ورسای در فرانسه مثال هایی از سبک نئوکلاسیک می‌باشند. معمار می‌بایست خلاق باشد و در تمامی آثار خود نهایت خلاقیت و نوآوری هوش خود را به رخ بکشد. یک سازه باید در کنار ایستا و کارا بودن خود نهایت زیبا بودن را داشته باشد. اندازه ها و استانداردها مشخص می‌کنند برای ایجاد یک اثر به چه اندازه و مقیاس فضا لازم است. معماری از سازواره، آرایش، تناسبات، پسندیدگی، هماهنگی، قرینگی، وابستگی و اقتصاد ناشی و نتیجه می‌شود .

  هر ۶ سانتی متر کاهش آب خزر ۱۰۰ هزار مترمکعب لایروبی را افزایش می‌دهد

معرفی 4 کلیسای تاریخی ایران