چگونه مدل پاور کامپیوتر را بفهمیم ؟ مجله بانی نو

شاید وقتی صحبت از قطعات کامپیوتر می‌شود تصویری که در ذهن بیشتر ما شکل می‌گیرد تصویر مادربورد، پردازنده و کارت گرافیک باشد. اینها قطعات کامپیوترند و اتفاقا جزء مهم‌ترین قطعات کامپیوتر هم هستند اما اگر هیچ منبع تغذیه‌ای (پاوری) نباشد که توان موردنیاز آنها را تامین کند عملا بی‌استفاده خواهند ماند. در واقع هر چند که پاور جزء قطعات کلیدی کامپیوتر محسوب نمی‌شود ولی نبودش هم قابل تصور نیست و لذا باید بگوییم از این لحاظ اهمیت دارد. یک پاور گیمینگ خوب می‌تواند مدت زیادی برای سیستم شما دوام بیاورد، بنابراین خرید پاور گیمینگ مناسب هر چند با قیمت بالا منطقی است. در گذشته پاور کامپیوتر با ظرفیت بالا برای ولتاژهای سبک‌تر کارایی کمتری داشتند، اما در حال حاضر اینطور نیست. پاور با راندمان بالاتر نیز صرف نظر از ظرفیت آن، راندمان پایینی در بارهای سبک نخواهد داشت.

Antec NE650M 80 PLUS BRONZE Power Supply

شما می توانید منبع تغذیه را در یک واحد سیستم به سادگی با پیدا کردن ورودی جایی که سیم برق وصل شده است پیدا کنید. بدون باز کردن رایانه، این معمولاً تنها بخشی از منبع تغذیه است که می بینید. اگر بخواهید منبع تغذیه را بردارید، شبیه یک جعبه فلزی است که داخل آن یک فن و چند کابل به آن وصل شده است. البته، هرگز نباید منبع تغذیه را جدا کنید، بنابراین بهتر است آن را در کیس بگذارید. فلسفه وجود سیستم حفاظتی در طراحی پاور کامپیوتر، خاموش شدن آن در هنگام بروز مشکل است. در صورت وجود هرگونه سوال می‌توانید با کارشناسان متخصص رها تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را به شما عرضه نمایند.

  ۱۱ هزار تُن ذرت وارداتی از بندر شهید رجایی برای صنایع و کارخانه‌ها ارسال شد

پاور کامپیوتر ایسوس ROG Strix 850G 850 وات ا Asus ROG Strix 850G 850W Power Supply

یادآوری می‌کنیم که پاور باید جریان برق AC با ولتاژ ۱۲۰ را تغییر دهد و به جریان DC با ولتاژ ۱۲.۵ ولت و ۳.۳ ولت تبدیل کند. در تولید این قسمت از پاور هزینه‌ها کاهش داده شده است تا قیمت آن اقتصادی‌تر شود. در پاورهای ارزان‌قیمت‌تر فیلترهای کمتری وجود دارد و در ارزان‌ترین پاورها هیچ ساختاری برای فیلتر کردن دیده نمی‌شود.

پاور کولر مستر Cooler Master

ما به عنوان سایت مرجع در نظر داشته ایم تمام مشخصات فنی این محصول را  برای کاربران خود توضیح دهیم . حلفه‌های سیم موجود در پاور دربردارنده جریان برق هستند؛ اما به دلیل اینکه برخی از حلقه‌ها دارای جریان کمی هستند، ممکن است چند عدد از آن‌ها، سیم ارت مشترک داشته باشند. پشتیبانی از ۵- ولت بخشی از استاندارد ISA است، اما سیستم‌های جدیدی معمولاً فقط PCI هستند، بنابراین نیازی به این پشتیبانی ندارند.

در واقع انتهای کابل‌های SATA چیزی به نام پین وجود ندارد بلکه بیشتر شبیه به شیاری است که به محل مخصوص به خود روی درایو وصل می‌شود و توان مورد نیاز آن را تامین می‌کند. بیشتر پاورها دارای شش کابل SATA هستند و این یعنی می‌توانند روی هم رفته توان موردنیاز شش درایو را تامین کنند فارغ از آنکه درایوها از چه نوعی باشند. در مادربوردهایی که از پردازنده‌های قوی‌تر و به خصوص پردازنده‌هایی با قابلیت اورکلاک شدن پشتیبانی می‌کنند توان موردنیاز پردازنده بیشتر خواهد بود و لذا به کانکتوری با تعداد بیشتری پین نیاز است که در واقع همان کانکتور هشت پین باشد.

  • عملکرد قطعات داخلی پاور صدایی تولید نمی‌کند؛ تنها صدایی که از پاور تولید می‌شود صدای فن آن است که آن هم خیلی زیاد نیست.
  • این قسمت از دیودهای SHUTKEY , FAST , ZENER تشکیل شده است که وظیفه یکسو سازی ولتاژ خروجی را در حالات عادی و قطع کامل جریان خروجی در حالات خاص را بر عهده دارد.
  • بدون وجود یک منبع تغذیه مناسب بهترین قطعات کامپیوتری هم کارایی مناسبی نخواهند داشت پس همیشه سعی کنید قلبی مناسب برای سیستم خود انتخاب کنید تا قطعات سیستم شما به طور کامل از انرژی کافی بهره مند شوند.
  • استفاده از برق AC برای کامپیوتر امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل استفاده از پاور ضروری است.
  • پاور SFX-L مدل بزرگ‌تر SFX است که همچنان می‌تواند در کیس‌های کوچک مانند Micro-ATX قرار بگیرد.
  ماجرای پرواز مشهد- جده و فرود در مدینه