چیدانه طراحی ساختمان اداری، 15 اثر برتر از معماران ایرانی! | road-housing

پیشنهاد می‌کنیم مقاله انواع سنگ نما ساختمان و ویژگی های آن را مطالعه فرمایید. سیستم بسته اداری به فضاهایی اطلاق می شود که توسط دیوارهای جداکننده و به صورت اتاق های مستقل می باشند. امروزه ساختمان ها با کاربردهای گوناگون ساخته میشوند و یک دسته از آنها به منظور انجام امور دفتری و اداری می باشد.

نمونه هایی از نمای ساختمان اداری

بتن های اکسپوز برای زمان زمان نسبتا طولانی به عنوان نمای نهایی قرار گرفته شده است، به همین دلیل اغلب سطحی صاف و صیقلی دارند. در تولید و ساخت این نوع بتن ها، از افزودنی هایی استفاده می شود که باعث افزایش کارایی بتن، مقاوم بودن مجله خبری ساختمان آن در مقابل شوک های حرارتی و عایق شدن آن در مقابل جذب آب سطحی می شود. از بیشترین مکان هایی که در آنها از بتن های اکسپوز استفاده می شود، می توان به پل ها، ساختمان های با نمای بتن، دیواره سدها، مسیرهای رفت و آمد و … بیان کرد.

  • برای ایجاد حریم خصوصی در ادارات یکی از کارامد ترین راهکارها ایجاد دیوارهای جدا کننده (به اصطلاح پارتیشن) می باشد.
  • این المان می تواند یک مفهوم را در بر داشته باشد و در عین حال با سایر اجزای ساختمان در هماهنگی و تطابق باشد.
  • آب جاری در لوله کشی کف زمین برای هدایت گرمای بیش از حد در غرب 4 مناسب است.
  • درک ضرورت لزوم داشتن یک ساختمان اداری سبز نیازمند بررسی مزیت های محیطی، اقتصادی، جنبه های اجتماعی و روانشناسی است.

در موقعیت‌هایی، بنا به تصمیم مدیر شرکت، بخشی از فضا نیازمند تغییر کاربری هست. باید نکات زیادی را مد نظر قرار دهید، اما سه نکته وجود دارد که از همه مهمتر می باشند. دانلود معماری یکی از به روز ترین و کاملترین آرشیو های تخصصی معماری در ایران میباشد و ما هر روز جدید ترین مطالب را برای دانلود آماده میکنیم. نمونه هایی از اتاق خواب های به سبک انتقالی که به زیبایی طراحی شده است. ارتباط با گروه معماری آرکا از طریق شماره های تماس و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام آرکا میسّر و امکان پذیر است.

  مشکلات محیط زیستی جاده جدید قزوین به گیلان برطرف می شود

بهینه سازی و صرفه جویی در فضا با استفاده از ایده های مختلف

چشم‌نوازترین تزئینات نمای اداری هم با غروب آفتاب و تاریکی شب به چشم نمی‌آيد؛ مگر اینکه با نورپردازی صحیح و منطبق بر تکنیک‌های مدرن جلوه‌گر شود. در سبک مدرن از نورپردازی به شیوه مدرن برای نورپردازی نمای ساختمان استفاده می‌شود. نورپردازی بر روی نما با رقص نور و یا ایجاد بارقه‌های باریک و ملایمی از نور سفید یا رنگی ایجاد می‌شود. در میان ساختمان‌های مختلف، انواع اداری و تجاری بیش از سایر ساختمان‌ها از نورپردازی نما استقبال کرده‌اند. چراکه صاحبان و مالکان شرکت‌ها و سازمان‌ها هزینه زیادی برای نمای ساختمان اداری خود کرده‌اند و علاقه دارند این زیبایی چشم‌گیر در شب نیز نمایان شود.

http://arianarchitects.ir

بررسی ها نشان داده که بازدهی یک درصدی در ساعت های کاری کارکنان یک ساختمان اداری سبز، در نمونه هایی مانند ساختمان هلیکون شپارد 1 و یا ساختمان های اداری بریندلی، برابر یک سال مصرف انرژی آن بنا بوده است. کارکنان اداره سبز اوقات کمتری را با تنظیم دمای محیط کار خود تلف می کنند و مشکلات روانی و پریشانی، کمتر بر بازدهی آنان می افزاید. یکی از خلاقانه‌ترین طراحی‌ها استفاده از نمایی بدون پنجره است، در زیر طرحی از ساختمانی که هم نور داخلی را با استفاده از زاویه قرارگیری بلوک‌ها تامین کرده و هم پوششی یکدست و بی‌روزنه از نگاه فرد بیرونی دارد،‌ می‌بینید. معمار با طراحی ویژه و استفاده از رنگی منحصر به فرد، اشکال هندسی، زاویه دادن به قطعات تشکیل‌دهنده نما، متریال منعکس‌کننده نور و ورودی زیبا با الهام از طبیعت و صخره‌ها، نمای اداری خاص و زیبایی خلق کرده است.

  دریچه های زیر فن کوئل و شیر آلات موسسه فنی مختاری

طراحی پلان طراحی پلان