کشتی‌های تحت پرچم ایران در بالاترین سطح ایمنی بین‌المللی قرار دارند/ ناوگان دریایی ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، تمامی الزامات کنوانسیون بین‌المللی کار دریایی مصوب  ۲۰۰۶ را اجرا می‌کند، بیان کرد: تمامی کارکنان کشتی‌ها اعم از ناوگان تحت پرچم و ناوگان خارجی، از تمامی امکانات و تسهیلات پیش‌بینی شده در کنوانسیون برخوردار هستند.

عباس‌نژاد گفت: سازمان بنادر و دریانوردی تمامی الزامات و حتی بیش از الزامات را روی ناوگان، بنادر و در آب‌های ساحلی رعایت می‌کند. باوجود تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و فشارهای اقتصادی وارده، ناوگان تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ نقص و مشکلی در حال تردد هستند و هیچ‌گونه گزارشی در حوزه آلودگی زیست محیطی از آن‌ها، گزارش نشده است.

وی ادامه داد: ارتقای ایمنی، ارتقای امنیت، حفظ محیط‌ زیست دریایی و حفظ شرایط اقتصادی در حوزه حمل‌ونقل دریایی در صورت اجرای هر یک از وظایف مرتبط با مسئولیت‌های کشورهای عضو آیمو رقم می‌خورد و موجب خواهد شد تا شاهد بنادری پاک، ایمن و امن، ناوگانی ایمن و سازگار و سواحلی که مسائل زیست محیطی به‌خوبی در مورد آن‌ها رعایت می‌شود باشیم.

‌این مقام مسوول در سازمان بنادر خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه تجهیزات VTS، ‌تجهیزات مخابراتی و تجهیزات کمک ناوبری اقدامات بسیار خوبی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گرفته است و به دستاوردهای قابل قبولی رسیده‌ایم.



منبع

الحاق ایران به بیش از ۳۰ کنوانسیون بین‌المللی در حوزه ایمنی و محیط زیست دریایی

وی با اشاره با اینکه سازمان بنادر و دریانوردی عضو کنوانسیون بین‌المللی کنترل و مدیریت آب توازن کشتی‌ها است، ‌گفت: در این حوزه تجهیزات موردنیاز برای تصفیه آب توازن توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته و تاییدیه اولیه توسط آیمو صادر شده است و در صورت تاییدیه نهایی، قابلیت عرضه خواهد داشت که دستاورد بسیار ارزشمندی برای کشور محسوب می‌شود.

  اعمال محدودیت‌های ترافیکی در برخی محورهای مواصلاتی از امروز
مشاور مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه ناوگان دریایی ایران جزء ۲۰ کشور اول دنیا است، ‌ عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در بخش ناوگان تحت پرچم و نیروهای متخصص شرایط بسیار مناسبی دارد و با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد تجارت کشور از طریق حمل‌ونقل دریایی صورت می‌پذیرد، حداکثر توان خود را در حوزه دریایی به کار بسته‌ایم تا بهترین شرایط رقم بخورد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران علاوه بر آیمو، ‌عضو یادداشت تفاهم‌ کنترل بازرسی کشتی‌های  اقیانوس هند که با حضور علمی و تخصصی مدرسان جمهوری اسلامی ایران در این یادداشت تفاهم و کارگروهای تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، همراه شده است، گفت: ایران در این تفاهم‌ جزو ۳ کشور اول و تاثیرگذار است و در سال جاری نیز میزبان بیست و پنجمین اجلاس کشورهای عضو این یادداشت تفاهم‌ هستیم و باید بدانیم که کشورهایی نظیر استرالیا، ‌فرانسه، ‌ هند، ‌عمان و…عضو این تفاهم‌ هستند که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران تمامی توان خود را برای اجرای الزامات در حوزه حمل‌ونقل دریایی به کار بسته است. 

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جزو کشورهای موفق آیمو است، ‌اظهار داشت: همچنین سازمان بنادر و دریانوردی عضو انجمن بین‌المللی علائم و چراغ‌های دریایی (آیالا) است و درعین‌حال عضو فعال و اثرگذار سازمان بین‌المللی هیدروگرافی است.

عباس‌نژاد افزود: در حوزه نقشه‌های دریایی بیش از ۱۰۰ نقشه مطابق استانداردها تدوین و توزیع شده است و در حوزه نرم‌افزارها نیز سطح بسیار خوبی داریم و شرایط نظارت، ‌ارتقای سطح ایمنی و دریانوردی بسیار مطلوب است و به سطح مناسبی از خودکفایی رسیده‌ایم.

  وزیر راه: مسیر پاتاوه- دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر تکمیل شد

ناوگان دریایی ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است

تمامی کشتی‌ها باید با بالاترین سطح استاندارد وارد بنادر ایران شوند

وی افزود: در بخش دریانوردان، بالاترین استانداردهای آموزشی در حوزه دریانوردی مدنظر قرار می‌گیرد و این مسئله به گواه آیمو است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بندرها و دریانوردی با بیان اینکه هرچه مسایل مربوط به وظایف کشورهای عضو آیمو در سه بخش کشورهای صاحب بندر، کشورهای پرچم و کشورهای ساحلی به‌خوبی انجام شود، اقتصاد دریایی قوی‌تری خواهیم داشت، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران عضو کشورهای اولیه عضو آیمو بوده و به بیش از ۳۰ کنوانسیون بین‌المللی،‌ پروتکل و کد در حوزه ایمنی و محیط زیست دریایی ملحق شده است.

عباس‌نژاد با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی تمامی تلاش خود را به کار گرفته است و تمامی کشتی‌های تحت پرچم و کشتی‌های خارجی ورودی به بنادر مورد ارزیابی و بازرسی‌های ایمنی و فنی و زیست محیطی قرار می‌گیرند،‌ خاطرنشان کرد: این سطح از اجرای الزامات و استانداردها نیازمند همکاری‌های مالی و غیرمالی است و باید بدانیم که علی‌رغم فشارهای ناشی از تحریم به‌خوبی منابع مالی و انسانی تامین شده است.

«حسین عباس‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، با اشاره به اینکه بر اساس استانداردهای سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو)، مسوولیت‌ها و وظایف کشورهای عضو این سازمان به ۳ بخش کشورهای صاحب بندر، کشورهای پرچم و کشورهای ساحلی تقسیم می‌شود، اظهار داشت: هر یک از این‌ موارد، تعهدات خاص خود را دارد که باید به آن توجه داشت.