کمک آمازون برای ساخت ۱۴ هزار مسکن ارزان

کمک آمازون برای ساخت ۱۴ هزار مسکن ارزان

آمازون ۱.۴ میلیارد دلار به صندوق سرمایه گذاری مسکن خود متعهد شد و تلاش برای حمایت از مسکن مقرون به صرفه در کلان شهرهای سیاتل، نشویل و واشنگتن را گسترش داد.

به گزارش ایسنا، این شرکت روز سه‌شنبه در یک پست وبلاگی اعلام کرد: این سرمایه برای ایجاد ۱۴ هزار واحد مسکن مقرون‌ به‌ صرفه، در این مناطق استفاده می‌شود و کل تعهد مسکن آمازون را به ۳.۶ میلیارد دلار می‌رساند.

این شرکت در سال ۲۰۲۱، حدود ۲ میلیارد دلار برای وام‌ها و کمک‌های بلاعوض با بهره اندک، اختصاص داد و به همتایان خود در صنعت فناوری پیوست که به تهیه مسکن مقرون به صرفه، به خصوص در شهرهای گران قیمت منطقه «وست کاست» که در آن مستقر هستند، کمک می‌کنند. منتقدان، مدت‌ها، آمازون و سایر غول‌های فناوری از جمله شرکت آلفابت، اپل، متا پلتفرم‌ و مایکروسافت را متهم کرده اند با آوردن مهندسان با دستمزد بالا که می‌توانند نسبت به مردم محلی قیمت بالاتری بپردازند، کمبود مسکن منطقه‌ای را تشدید کرده‌اند.

اندی جاسی، مدیر اجرایی آمازون، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در بیمارستان تاریخی سابق سیاتل که زمانی مقر آمازون بود، گفت: می‌دانیم مسکن به خصوص در کلان شهرها و اطراف آن، برای بسیاری از مردم، یک چالش واقعا بزرگ است،  قویا احساس می‌کنیم می‌توانیم با کمک به حفظ و ایجاد هزاران خانه مقرون به صرفه، به جوامع خود کمک کنیم.

صندوق سرمایه گذاری مسکن آمازون، در ابتدا با هدف حفظ و ایجاد مسکن اجاره‌ای در منطقه سیاتل، آرلینگتون، ویرجینیا و نشویل، ایجاد شد و سپس به تلاش‌های خانه دار کردن افراد در سال گذشته، گسترش یافت. این شرکت همچنین از این صندوق، برای تقویت شهرت خود در شهر زادگاهش سیاتل استفاده کرده است و این برنامه را در تبلیغات ویدیویی و آگهی‌هایی که برای ساکنان پست می‌شود، تبلیغ می‌کند.

  فصلنامه معماری و ساختمان، شماره ۶۴، بهار ۱۴۰۰ | road-housing

این غول تجارت الکترونیک، بر واحدها برای خانواده‌هایی که ۳۰ تا ۸۰ درصد از درآمد متوسط ‌هر منطقه را به دست می‌آورند،  تمرکز کرده است و آن را راهی برای کمک به افرادی که واجد شرایط دریافت یارانه‌های موجود نیستند و توانایی پرداخت هزینه‌های رو به افزایش مسکن را ندارند، ارائه کرده است. اما منتقدان این رویکرد می‌گویند آمازون باید بیشتر برای رفع نیازهای فقیرترین ساکنان، تلاش کند.

جنی شوئتز، کارشناس ارشد موسسه بروکینگز که به مدت بیش از ۲۰ سال بازار مسکن را مطالعه کرده است، گفت: آمازون به گروه‌های غیرانتفاعی کمک کرده است مجتمع های آپارتمانی موجود را بخرند و آنها را برای خانواده‌های کم درآمد اختصاص دهند که مقرون به صرفه‌تر از ساختن مسکن از ابتدا است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سارا سعدیان، معاون ارشد سیاستگذاری در ائتلاف ملی مسکن با درآمد کم، درباره آخرین تعهد آمازون گفت: این مبلغ هنگفتی است و ما به هر دلاری که بتوانیم به دست آوریم نیاز داریم. اما دولت فدرال نمی‌تواند برای حل این مشکل به کمک‌های بشردوستانه شرکتی تکیه کند.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1403032315447/%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DB%B1%DB%B4-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86