گام نخست نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به پیشرفت ۱۵ درصدی رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان، «علیرضا جعفری» در مراسم کلنگ‌زنی ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن که امروز چهارشنبه به صورت ویدئوکنفرانسی در ساختمان دادمان وزارت راه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تکلیف شرکت عمران، در گام اول به دستور رییس جمهوری در اردیبهشت امسال ۱۰۰ هزار واحد کلنگ‌زنی شد که در مرحله پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی است.

وی توضیح داد: مراسم امروز در ۹ استان و ۱۳ شهر جدید به عنوان گام دوم طرح نهضت ملی آغاز شد، سیاست جدید دولت در بخش طراحی، ساخت مسکن با تراکم پایین در شهرهای با زمین بیشتر است که تعداد متقاضی مناسب میزان زمین باشد. بر این اساس خانه در این شهرها حیاط‌دار و در دو طبقه ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید توضیح داد: در کلان‌شهرها که محدودیت زمین داریم، خانه‌ها در ۶ طبقه ساخته می‌شود.

معاون وزیر راه گفت: با این حال زمان تحویل مسکن مهر در پرند پردیس و هشتگرد در تابستان سال آینده خواهد بود.



منبع

وی ادامه داد: از دستگاه‌های حامی در طرح نهضت ملی از جمله نیرو زمینی ارتش قدردانی می‌کنم. نیروی زمینی ارتش برای اجرای نهضت ملی در پرند همکاری بزرگی با شرکت عمران داشت. استانداری تهران نیز در تامین زمین و مجموعه بانک مسکن در تامین ‌مالی پروژه‌ها در شهرهای جدید بسیار همراه بودند.

جعفری با بیان اینکه فقط به فکر جمعیت پذیری در شهرهای جدید نیستیم، تامین هم‌زمان زیرساخت و عملیات زیربنایی در شهرهای جدید نیز در دستور کار است.

  بارش باران و برف از امروز و کاهش محسوس دما از فردا در نوار شمالی

وی با اشاره به گلایه مردم از تاخیر در تحویل مسکن مهر نیز گفت: باقی مانده تعهدات شهرهای جدید در بخش مسکن مهر تا پایان سال نیز انجام خواهد شد و ۸۰ درصد باقی مانده مسکن مهر به متقاضیانی که ۱۱ سال است منتظر دریافت واحد خود هستند، تحویل می‌شود.