گرایش مهندسی سازه چیست؟ ساختمون 24 | road-housing

چنانچه سازه ی یک ساختمان بیش ازحد صلب و محکم باشد، آنگاه انعطاف پذیری لازم در برابر لرزه ها را نخواهد داشت. سازه فولادی سنگین دارای چندین ویژگی است؛ مصرف فولاد در هر مترمربع بیشتر یا مساوی 50 کیلوگرم بر مترمربع است. سازه صنعتی شامل دو نوع سازه صنعتی سبک و سازه صنعتی سنگین است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اینکه سازه های صنعتی چیست و انواع آن کدامند و اجرا و طراحی آنها چگونه است از موضوعاتی هستند که در ادامه در مورد آنها صحبت شده است. در این مقاله و ویدیو مهندس امیرطه نوروزی به بیان جایگاه شغلی مهندس محاسب و طراح سازه می‌پردازد. هم چنین در این ویدیو به توانایی هایی که یک مهندس عمران برای تبدیل شدن به یک طراح سازه حرفه ای باید داشته باشد، مواردی مثل تسلط بر نرم افزارهای طراحی مثل نرم افزار ایتبس و سیف، تسلط بر بندهای آیین نامه‌ ها و… با ما همراه باشید و ما را از نظرات خودتون در جهت تولید محتوای متناسب با نیازهاتون بهره مند سازید.

زمینه های فعالیت

سلام مهندس فاطمه وقتتون بخیر، برای شروع کار در حوزه طراحی سازه حتما لازمه که شما با کارآموزی و کارمندی کارتون رو استارت بزنین چرا که در زمان شروع کار در حالت کلی کسی نسبت به شما شناختی نداره تا پروژه خودش رو به شما بده. باید کار رو با کارمندی و عضویت در تیم طراحی یک شرکت شروع کرده و به مرور بتوانین با افزایش ارتباطات در حوزه مهندسی قدم هایی برای مستقل شدن بردارین. گروه مهندسی آب سازه در راستای عرضه خدمات زیست محیطی و مهندسی خود با بهره گیری از دانش روز و مشاوره با اساتید دانشگاههای معتبر کشور، اقدام به بروزرسانی توان فنی خود طی چندین سال فعالیت در عرصه این صنعت نموده است. پیدا کردن راه حل مناسب جهت تصفیه انواع پساب های صنعتی و بهداشتی و راهکارهای مهندسی جهت تصفیه و بهبود انواع آب های صنعتی و خاکستری، از خدمات اصلی شرکت و شعار ماست.

  کشور و منطقه نیازمند اجرای فوری برنامه‌های سازگاری با تغییر اقلیم است

http://arianarchitects.ir

پل Forth یکی از اولین کاربردهای مهم فولاد و نقطه عطفی در طراحی پل بود. همچنین در سال ۱۸۸۹، برج ایفل از جنس آهن چکش کاری شده توسط گوستاو ایفل و موریس کوچلین ساخته شد. ساخت و ساز فولادی برای اولین بار در دهه ۱۸۵۰ و زمانی که هنری بسمر فرآیند بسمر برای تولید فولاد معرفی کرد، آغاز شد. او این فرآیند را در ساله‌ای ۱۸۵۵ و ۱۸۵۶ ثبت نمود و در سال ۱۸۵۸ موفق به تبدیل چدن به فولاد ریخته گری شد.

  • توفال های (تخته های نازک و باریکی که به سقف اتاق می کوبند و سپس روی آن را کاه گل و گچ می مالند) چوبی تقریباً به طور کامل کنار گذاشته شده و به جای آن ها از مواد غیرقابل اشتعالی مانند توفال های کامپوزیتی، کاشی و پنل های فلزی استفاده شده است.
  • دانیل برنولی، با یوهان (ژان) برنولی (۱۶۶۷-۱۷۴۸)، نیز منتصب نظریه کار مجازی را فرموله کردند تا با استفاده از آن و تعادل نیروها و سازگاری هندسه، مشکلات سازه‌ای حل شوند.
  • او در سال ۱۸۲۶ نظریه‌های سازه‌ای متفاوتی را بررسی کرد و اولین کسی بود که دریافت نقش یک مهندس سازه درک حالت نهایی و منهدم شده سازه نیست، بلکه جلوگیری از این شکست است.
  • شایان ذکر است که در سازه های معماری نیروها (بارهای مرده، زنده، زلزله، برف و باد) ازطریق تیرچه ها به تیر اصلی و از تیر اصلی به ستون ها و از ستون ها به پی منتقل می شود و پی ها نیروها را به خاک منتقل می کنند؛ به عبارت دیگر، سازه حافظ فرم خارجی اجسام در برابر بارهای وارده است.
  • پیشرفت‌های بیشتر در ریاضیات برای ممکن ساختن اعمال مفاهیم سازه ارائه شده توسط گالیله، هوک و نیوتن در قرن ۱۷ توسط مهندسین ضروری بود.
  ساخت ۲ هزار واحد نهضت ملی در شهر جدید اندیشه به زودی آغاز می‌شود
همچنین از دیگر مزایای اسکلت فلزی می‌توان به قابلیت استفاده در ارتفاعات اشاره کرد. از فولاد سبک با مقطع H شکل (جوش داده شده یا نورد شده) برای ساخت چهارچوب گرید (شبکه) فولادی و از پرلین فولادی نوع C و نوع Z شکل به‌عنوان جداره و تیرهای دیوار استفاده می‌کنند. از صفحات فولادی سبک ‌وزن به‌عنوان ساختار محفظه‌ای سقف و دیوار، توسط پیچ و مهره‌هایی با مقاومت بالا و مواد آب‌بندی برای مونتاژ مجله خبری ساختمان فولادی سبک استفاده می‌شود. سیستم اسکلت فولادی سبک که به‌اختصار LSF نامیده می‌شود، یک سیستم ساختمانی است که برای ساختمان‌های کوتاه و متوسط ​​ (تا 5 طبقه) کاربرد دارد. سازه‌های فولادی سبک عمدتاً در ساختمان‌های صنعتی که بارهای زیادی را تحمل نمی‌کنند استفاده می‌شود.

مقاوم سازی رادیاب