گروه بندی ساختمان ها در آیین نامه 2800 ساختمون 24 | road-housing

در فونداسیون های که امکان جابجایی وجود دارد، در سطح بتن و اپوکسی امان تشکیل مجدد ترک وجود دارد. این مشکلات در هنگام وقوع زلزله بیشتر خود را نشان می دهند و در بسیاری از موارد باعث فرو ریختن و تخریب کلی ساختمان ها بعلت مسائلی همچون تشکیل طبقه نرم می شوند. به عنوان مثال کفش های هوشمندی که می توانند براساس شرایط محیطی خطر آسیب، سقوط و شکستگی سطح زیرین را به کمک سنسورهای خود تشخیص دهند. کلاه های ایمنی هوشمند که می توانند خواب آلودگی و خستگی را شناسایی کرده و در مورد آن هشدار دهند.

موضوع فعالیت گروه توسعه ساختمان تدبیر

ربات های Doxel AI و هوش مصنوعی برای بررسی لحظه ای میزان پیشرفت کار، ایجاد داده های قابل کاربرد و دوربین های بسیار پیشرفته و پهباد و LiDAR کمک می گیرند. ربات های ATL هم برای خاک برداری و گودبرداری پروژه های کوچک به کمک فناوری های مختلف مثل LiDAR و GPS استفاده می شوند. تکنولوژی جدید در ساختمان سازی آجرهای هوشمند هستند که در طراحی ساختمان اداری و تجاری و ساختمان های مسکونی استفاده از آن را در نظر می گیرند. آجرهای هوشمند در برابر تغییرات مختلف آب و هوایی فرم خود را به گونه ای قرار می دهند تا به عنوان عایق گرما و سرما باشند. این آجرها که به فرم قطعات لگو هستند نصب بسیار راحتی دارند و اتصال بسیار محکمتری نسبت به آجرهای سنتی پیدا می کنند. با توجه به خاصیت عایق بودن در مصرف هزینه های انرژی هم صرفه جویی عظیمی خواهد شد.

  احداث ۱۰ هزار واحد روستایی تا پایان سال‌جاری در سطح کشور

ارائه خدمات ویژه مرکز تخصصی کاشت موی طبیعی دبیری فر به اعضای سازمان

مفهوم پیش تنیدگی وارد کردن تنش هایی به المان باربر قبل از اعمال بارهایی است که قرار است المان در طول مدت عمر خود آن ها را تحمل کند. عموما بارهایی که المان های باربر در ساختمان در طول عمر خود آن ها را تحمل می کنند عبارتند از بارهای ثقلی مرده و زنده و بارهای جانبی مثل زلزله و باد. یکی دیگر از عواملی که ما را ملزم به ارائه طرح مقاوم سازی با استفاده از روش‌های نوین مقاوم سازی ساختمان می کند فرسودگی و آسیب های ایجاد شده در تیرها، ستون ها و سقف ها در طول مدت بهره برداری از ساختمان می باشد. انتخاب غلط یک شیوه‌ نامناسب مقاوم‌سازی ساختمان حتی می‌تواند عملکرد سازه را بدتر هم بکند.

  • پس از فراهم نمودن زمین و نقشه ساخت، برای اجرای سازه طراحی شده باید مجوز های لازم مانند پروانه ساخت گرفته شود.
  • این کار باید در نهایت دقت و توسط مهندس سازه انجام شود؛ چرا که هرگونه اشتباه در محاسبات گودبرداری خطرات زیادی را برای ساختمان و ساکنان آن ایجاد خواهد کرد.
  • این ساختمان ها، معمولا دارای دو یا چند طبقه در زیرزمین و دو یا چند طبقه در روی زمین می باشند که برای پارکینگ اتومبیل، دوچرخه، اسکوتر و سایر وسایل نقلیه موتوری استفاده می شوند.
  • با توجه به اینکه پروژه های ساختمانی ریسک و خطرات زیادی دارند مثل سقوط از بلندی، برخورد جسم سخت به سر و مواردی از این قبیل سالانه شاهد فوت صدها کارگر ساختمانی هستیم.
  جزییات فرود اضطراری پرواز مشهد به مسقط به دلیل ترکیدگی لاستیک/ مسافران سالم هستند
این حالت بیشتر برای ساختمان ‌هایی که نزدیک به سفره‌ های آب زیرزمینی، قنات ‌ها، چاه ‌ها و منابع آبی ساخته می‌ شوند اتفاق می ‌افتد. در این‌ حالت می‌ توان با احداث زهکش ‌های مناسب در اطراف ساختمان که رطوبت اضافی را خارج می ‌کند از نشست ساختمان جلوگیری نمود. معمولاً شروع نشست‌ های نامتقارن با ایجاد ترک‌ های عمودی در ستون‌ ها، ترک‌ های پله به‌ خصوص در دیواره ‌های پله ‌ها و ترک ‌های دیوارهای آجری مشخص می‌ شود. اگر ترک ‌ها کوچک باشند به معنی شروع نشست است و می‌ توان جلوی پیشرفت آن را گرفت اما در صورت ترک ‌های خیلی بزرگ اصطلاحاً می ‌گوییم سازه دچار نشست مداوم شده است و جلوگیری از پیشرفت آن کار بسیار دشواری خواهد بود. از نظر هزینه نیز اسکلت فلزی نسبت به اسکلت بتنی حدود ۷۰ درصد گران‌تر خواهد شد. این سیستم ابداعی قوی ترین سیستم موجود در بازار است زیرا به فونداسیون کف و دیوارها مقید می شود.

دسترسی نزدیک و آسان به بلوار کاشان شهرک گلستان نیز، از دیگر دسترسی های رفت و آمدی برای این مجتمع مسکونی است. دسترسی سریع و راحت به مجموعه تفریحی دریاچه مجله خبری ساختمان چیتگر ؛ به طوری که نیازی به استفاده از خودرو نیست و می توان پیاده، تا آنجا رفت. این مجتمع مسکونی دارای 9 بلوک و 6 طبقه است و در مجموع 120 واحد دارد.

http://arianarchitects.ir