۱۴۷ کیلومتر شیار لرزاننده در محورهای قم اجرا شد

وی با بیان این‌که ضریب ایمنی راه‌های استان قم، با اجرای طرح هشداری شیارهای لرزاننده (رامبل استریپس) افزایش یافت، ادامه داد: بی‌تردید از مهم‌ترین عوامل وقوع حوادث جاده‌ای، خواب‌آلودگی و عدم هشیاری کامل راننده می‌باشد.

وی اضافه کرد: این طرح در سطح محورهای آزادراه قم- تهران، قم- جعفریه، پردیسان- ورجان، قم- کاشان، قم- سلفچگان و لنگرود- کهک اجرا شد.

خلیلی‌نیا خاطرنشان کرد: در همین راستا و به منظور هشیاری راننده و جلوگیری از انحراف خودرو از مسیر اصلی، نسبت به اجرای طرح‌هایی برای آگاه‌سازی راننده، طرح شیارهای لرزاننده در انتهای عرضی راه (در دو طرف) و مقاطع حادثه خیز اقدام شد.

به گزارش عصر دوشنبه مجله خبری راه و ساختمان به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، سید حسن خلیلی‌نیا در این زمینه افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال از ۲۰ فروردین‌ماه اجرایی شده است.

به گفته خلیلی نیا، در صورت انحراف خودرو از مسیر اصلی حرکتی، شیارهای لرزاننده با تولید صدا و لرزش خودرو، راننده را هشیار و متوجه انحراف خودرو نموده و از ورود به لاین مقابل و یا خروج از سطح راه باز می‌دارد.

وی از تمامی کاربران جاده‌ای که از محل اجرای طرح‌های عمران جاده‌ای عبور می‌کنند، درخواست کرد: ضمن رعایت کامل جوانب ایمنی، همکاری و تعامل لازم با مجریان را طرح داشته باشند./



منبع

  ترکمنستان با ترانزیت کالا از مرز لطف آباد خراسان رضوی موافقت کرد