۲۰ استان در محاصره سیل / امدادرسانی تا عادی شدن شرایط ادامه دارد + فیلم

همچنین معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران از حضور بیش از ۵۰۰ نیروی خدمات شهری و امدادرسان در منطقه سیل زده امامزاده داوود خبر داد و گفت: نیروهای مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران از لحظات اولیه وقوع حادثه در محل حضور داشتند و حضور آنها تا بازگشت به شرایط عادی ادامه دارد.

در ادامه به آخرین وضعیت مردم و امداد رسانی به سیل زدگان در نقاط مختلف کشور اشاره می شود:

فعالیت سامانه بارشی مونسون علاوه بر خسارت ۲ هزار میلیارد تومانی به سیستان و بلوچستان، شادمانی شهروندان زابل و زهک را برای بارانی که نخستین بار پس از ۶۰ سال در چله تابستان بارید، بدنبال داشت.

یزد؛۶ نفر در حادثه سیل استان یزد جان باختند

تمامی خبرها، گزارش ها و فیلم های مرتبط با سیل اخیر در نقاط مختلف کشور در پرونده خبری بارش‌های سیل آسای تابستانه در کشور و موج امدادرسانی قابل مشاهده است.



منبع

جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد پس از بارندگی های اخیر و سیلابی شدن رودخانه ها و دره های فصلی طی ۴۸ ساعت گذشته به ۲ هزارو ۵۸۹ نفر حادثه دیده از این سیلاب امداد رسانی کرد.

روابط عمومی استانداری یزد نیز در اطلاعیه‌ای به مردم اطمینان داده است که اکنون وضعیت سیل‌بندهای شهر یزد در شرایط پایدار قرار داشته و نگرانی در شرایط کنونی در این رابطه وجود ندارد و از مردم خواسته شده ضمن حفظ کامل آرامش خویش، از هر گونه تردد غیرضرور در سطح معابر و جاده های استان جدا خودداری کنند تا روند امدادرسانی تسهیل شود. 

هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ نیروی جهادگر بسیجی به صورت افتخاری و شبانه روزی در کمک رسانی به سیل‌زدگان استان همکاری دارند.

در این استان فعالیت ستاد جمع آوری اطلاعات مفقودان احتمالی سیلاب فعال شده است هرچند جست و جوی تیم های هلال احمر به همراه سگ های زنده یاب در مسیر سیل و گل و لای ناشی از منجر به کشف جسدی نشده است.

هرمزگان

مرکزی؛ آبگرفتگی معابر و روستای آهنگران

همچنین خبر تخریب ریل و راه آهن شیراز اصفهان حد فاصل اقلید و بسته شدن این مسیر در حالی در فضای مجازی منتشر شده که مدیر کل راه آهن فارس این موضوع را تکذیب کرد.

بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، زابل که از سال ۱۳۵۶ تاکنون هیچ بارندگی را در مرداد ماه ثبت نکرده بود در یک روز تابستانی ۱.۵ میلی‌متر بارندگی دریافت و رکورد ۶۰ ساله خود را شکست. بارش ماهانه مردادماه شهرستان زهک نیز که در یک دوره ۲۸ ساله برابر با صفر بوده امسال در یک روز تابستانی به ۳۳ میلی‌متر رسیده است.

مازندران؛ تخریب کامل 2 روست

بیشترین خسارات در مدت فعالیت سامانه اخیر محصولات کشاورزی شامل شالیزارها، مزارع پرورش ماهی، کندوهای عسل و باغ ها بوده است و اکنون حدود ۳۰ راه روستایی و عشایری از جمله در حوزه دنا، کهگیلویه، بویراحمد، مارگون، چرام به علت شدت بارش ها مسدود شده است.

فارس؛ آبگیری پنج میلیون مترمکعب آب در سدهای استان

مدیریت بحران استان یزد میزان خسارت بر آورد شده ناشی از باران و سیل ۲ روز گذشته در این استان را ۶۰۴ هزارو ۴۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

هم اکنون مسیرهای دلگان_ زهکلوت، دلگان_ ایرانشهر و فنوج- کتیج- رمشک براثر فعالیت سامانه مونسون‌ در جنوب این استان مسدود است.

تهران؛ فوتی های سیل فیروزکوه به ۱۱ نفر رسید/ ریزش مجدد کوه در مسیر امامزاده داود

اداره کل هواشناسی کردستان اعلام کرد: احتمال بارش رگباری باران امروز در شهرهای شمالی و شرقی استان وجود دارد که می‌تواند موجب وقوع سیلاب‌های موقت و آبگرفتگی معابر شود.

در استان ایلام نیز در پی هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی و تشکیل جلسه مدیریت بحران استان مبنی بر ورود سامانه بارشی و احتمال ایجاد سیل و آبگرفتگی و صاعقه تمامی شعب و نیروهای عملیاتی این جمعیت به حالت آماده باش درآمده اند.

  آغاز نشستی برای افزایش همکاری‌های ریلی ایران و ترکیه

مانسون در کهگیلویه و بویراحمد؛ از خسارت ها تا تلاش برای خدمات رسانی عنوان گزارشی است که آخرین وضعیت و شرایط مردم این استان پس از وقوع سیلاب را تشریح کرده است.

بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیلاب همچنین خسارت سنگینی به زیرساخت‌های برق در محدوده تحت مدیریت این شرکت وارد کرده است و مسوولان در تلاش هستند مشکلات در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.

وقوع سیل در جیرفت نیز موجب خسارت ۱۳۶ میلیارد تومانی به بخش های کشاورزی، راه، برق و زیرساخت های شهری شده است.

البرز؛ هیچ جسدی در مسیر سیل پیدا نشد

چهارمحال و بختیاری؛ وسایل زندگی ۲۵۰ خانوار روستایی به طور کامل از بین رفت

جزئیات و آخرین وضعیت مردم و شرایط استان هرمزگان به دلیل وقوع سیلاب را در گزارش  بارش‌های مونسونی در هرمزگان؛ مسدود شدن راه‌ها تا نجات بانوی باردار بخوانید.

 

هشدار هواشناسی به مردم استان های لرستان، ایلام، آذربایجان شرقی، اصفهان، همدان، کردستان و گیلان

بنابر اعلام این سازمان در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط واقع در شمال غرب کشور رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید و در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و فارس، کرمان، جنوب و غرب یزد، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، شرق لرستان، مرکزی، همدان و قم رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و بارش در ارتفاعات البرز واقع در شرق تهران، کهگیلویه و بویر احمد، نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان و کرمان از شدت بیشتری برخوردار است.

در این مدت همچنین یک هزار و ۴۰۰  عشایر که سرپناه خود را از دست داده بودند نیز در مکان های امن ( پایگاه های امداد نجات و مهمانسرای اداری جمعیت شعب) اسکان داده شدند.

در استان خوزستان  فعالیت سامانه مونسون هند تا اواخر روز سه‌شنبه یازدهم مرداد ادامه دارد؛ تاکنون بارندگی در ۱۱ شهرستان گزارش شده که منجر به مسدود شدن راه روستایی در ۲ شهرستان و قطع برق در سه شهرستان شده است و اکنون تنها مسیر روستای تنگه چویل در باغملک مسدود است و تلاش‌ها برای بازگشایی این مسیر ادامه دارد.

۲۰ استان در محاصره سیل / امدادرسانی تا عادی شدن شرایط ادامه دارد

 ۸۰ تیم امدادی برای امدادرسانی به مناطق متاثر از سامانه بارشی مونسون در خوزستان سازماندهی شده‌اند.

آنچه طی ۲ روز بارش‌ شدید بر دیار کریمان گذشت را می توانید در گزارشی با عنوان وضع بحرانی سیل در کرمان/ از رانش زمین، قطع برق، گاز و مخابرات تا تخلیه چند روستا بخوانید.

در مورد آخرین وضعیت سیل در استان چهارمحال بختیاری باید گفت که بنابر اعلام فرمانداری لردگان تاکنون هیچ گونه خسارتی به بندها و سدهای خاکی لردگان وارد نشده است اما کارشناسان و گروه‌های ارزیاب برای بررسی و برآورد میزان خسارت وارد شده به مزرعه‌های پرورش ماهی شهرستان لردگان به‌ ویژه بخش فلارد به منطقه اعزام شده‌اند اما در روستای بارده شهرستان بن که بیشترین میزان سیلاب را داشت، وسایل زندگی ۲۵۰ خانوار روستا به طور کامل نابود شده است.

بر اساس برآورد اولیه بارندگی های چند روز اخیر سامانه مونسون ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به راه ها و پل های محورهای مواصلاتی این استان خسارت وارد و ۹۱ بند و سازه آبخیزداری را تخریب کرده است و در مجموع  بارندگی و سیل اخیر سامانه مونسون افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان موجب خسارت به بخش‌های مختلف این استان شده است.

بنابر آخرین اطلاعات سیل امروز در شهرستان الیگودرز تاکنون به طور قطعی پنج کشته و ۲ مفقودی برجا گذاشته و سامانه بارشی قوی در حال ورود به شمال استان است و امشب شهرستان های سلسله و دلفان بروجرد را در بر می گیرد.

کهگیلویه و بویراحمد؛ اسکان عشایر در مناطق امن

  استاندار مازندران: مردم از تکمیل نشدن طرح‌های نیمه‌تمام گلایه دارند

هواشناسی گیلان نیز با صدور سومین هشدار طی یک هفته گذشته؛ پیش بینی کرد که از فردا یکشنبه سامانه جدید بارشی وارد استان خواهد شد و تا سه شنبه هفته جاری مهمان این خطه از شمال کشور است.

بر اساس آخرین آمار و به گفته استاندار تهران تا ظهر روز شنبه ۱۱ فوت ناشی از وقوع سیل در شهرستان فیروزکوه ثبت شده است که برخی از آنها مسافر و برخی افراد بومی بودند و تعداد مفقودی‌ها نیز به چهار نفر کاهش یافته است.

صبح امروز همچنین با بارش شدید باران روستای سنج کردان در شهرستان ساوجبلاغ درگیر سیلاب شد ضمن آنکه تصفیه خانه آب شماره یک کرج به علت بارش های شدید و کدر شدن آب رودخانه کرج به طور موقت از مدار بهره‌برداری خارج شد.

 بخش عمده‌ای از روستای آهنگران از بخش مرکزی شهرستان فراهان به علت شدت بارش‌ها و جاری شدن سیلاب دچار آبگرفتگی شده و ۳۰ نفر از عشایر گرفتار شده در سیلاب در روستای لیلیان این شهرستان هم توسط عوامل جمعیت هلال احمر اسکان داده شدند و هم اکنون ۶۰ نیروی امدادی و عملیاتی این جمعیت مشغول امدادرسانی به مردم این منطقه هستند.

مسیر انار – یزد، انار – دهج، انار – رفسنجان (محدوده احمدآباد) و محور راور – دیهوک نیز هم اکنون در محاصره سیلاب قرار گرفته و هیچ مسیر دسترسی به این شهرستان وجود ندارد.

گزارش کامل وقوع سیلاب در استان سیستان و بلوچستان را می توانید در مطلبی با عنوان خسارت ۲ هزار میلیاردی در سیستان و بلوچستان و شادمانی برای باران چله تابستان بخوانید.

کرمان؛ هشت مفقودی پیدا شدند

تاکنون ۱۵۲روستا در سطح استان دچار سیل و آبگرفتگی شدند و از زمان وقوع سیل تاکنون بیش‌ از پنج هزار و ۲۰۰ نفر آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی در این استان توسط نیروهای جمعیت هلال احمر امداد رسانی شدند.

امروز پیکر یک خانم که در سیل منطقه امامزاده داوود جان باخته بود توسط هلال احر پیدا شد و در عین حال رئیس پلیس راه پایتخت با اشاره به بارش شدید باران اعلام کرد: این بارش موجب ریزش کوه و مسدود شدن مسیر امامزاده داود (ع) شده است.

به دلیل تداوم بارش باران تابستانه ناشی از فعالیت سامانه مانسون تا روز دوشنبه در چهارمحال و بختیاری هشدار سطح قرمز برای این استان صادر شده است. اکنون ۳۰ گروه جهادی شامل پزشکان، دامپزشکان، روحانیون ،پیشکسوتان، گروه‌های جهادی اقشار در حال خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده روستای بارده شهرستان بن هستند.

۲۰ استان در محاصره سیل / امدادرسانی تا عادی شدن شرایط ادامه دارد

در گزارش هایی با عناوین همه زیان های سیل را پای آسمان نگذاریم و حلقه‌های مفقوده رفتار شهروندی در مدیریت بحران + فیلم جزئیات سیل در نقاط مختلف استان فارس و خسارت هایی که به کشاورزان و باغداران وارد شده، آمده است.

اداره کل هواشناسی اصفهان نیز هشدار داد: فعالیت سامانه بارشی «مونسون»  تا ۲ روز آینده در این استان ادامه دارد که بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش باد شدید را برای مناطق غربی و نیمه جنوبی استان، به دنبال دارد.

بارش های شدید باران در صبح امروز (هشتم مردادماه) سبب سیلابی شدن چهار نقطه در جاده چالوس شامل ۲ راهی نوجان،پل چوبی جاده چالوس ، ۲ راهی قدیم کندور و رستوران ماهان شد و حجم بالای گل و لای از مناطق بالادست جاده چالوس به پایین دست هفت نقطه در این جاده را مسدود کرد که تاکنون پنج نقطه بازگشایی شده است. این بارندگی همچنین سبب آبگرفتگی بخشی از معابر اصلی کلانشهر کرج شد.

بر اساس آخرین اطلاعات تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر اسکان اضطراری داده و حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز از سیل و آبگرفتگی نجات داده شدند و امدادرسانی به سیل زدگان تا عادی شرایط ادامه دارد.

آخرین خبرها درباره سیل در اسلامشهر نیز در گزارشی با عنوان سیلاب در اسلامشهر بدون قربانی/ چند مورد آبگرفتگی منازل ارائه شده است. همچنین درباره وضعیت سیل در دماوند گزارش سیل در دماوند؛ از خسارت فراوان و انسداد جاده ها تا خطر تماشای شهروندان را بخوانید.

  آغاز بارش‌ها از امروز در شمال غرب و گسترش آن به مرکز کشور تا چهارشنبه

در سامانه بارشی اخیر سدهای در حال بهره‌برداری استان فارس نزدیک به پنج میلیون متر مکعب آبگیری کردند که نسبت به حجم کل سدها  ۴۷ درصد است.

به دنبال وقوع سیلاب در استان کرمان بیش از سه هزار ۵۰۰ نفر در ۱۰۶ شهر و روستا امدادرسانی شدند و از ۲۰ مفقودی در سیل های اخیر تاکنون هشت نفر از مفقودی‌ها توسط نیروهای هلال احمر پیدا شدند. 

مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد هم اعلام کرد: این استان همچنان در وضعیت قرمز هشدار است و از مردم انتظار می رود هشدار های مدیریت بحران و سازمان هواشناسی را جدی بگیرند.

شهرستان مروست یزد و بخشی از روستای چناز ناز هم با توجه به بارش های مجدد از سکنه خالی شده و همه جاده های برون شهری این استان باز و تردد در آن جریان دارد و فقط جاده خرانق به هامانه در شهرستان اردکان به علت شکسته شدن پل ارتباطی این مسیر، همچنان مسدود است و تاکنون بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس یزد ۶ مورد فوتی ناشی از حادثه سیل روز گذشته در این استان ثبت شده است.

در رفسنجان واقع در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان نیز اکنون سه مسیر داخل شهر بر اثر سیلاب های ناشی از بارندگی مسدود است اما محورهای ارتباطی جاده سرچشمه، یزد، کرمان و زرند بازگشایی شده و تردد در آنها برقرار است و  ۲ نفر که از سمت انار، عازم شهرستان رفسنجان بودند با ورود سیلاب در زیر آب گیر کردند و جان خود را از دست دادند و ۱۸ نفر گرفتار در سیل نیز نجات پیدا کردند.

سیستان و بلوچستان؛ خسارت 2 هزار میلیارد تومانی بارندگی ها

سازمان هواشناسی نیز اعلام کرده است که ادامه فعالیت سامانه موسمی (مانسون) در روزهای آینده در نیمه جنوبی کشور موجب ناپایداری‌های جوی می‌شود. 

همچنین بر اساس اعلام اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان در ۱۴۳ کیلومتری شیراز یک خانواده ۱۲ نفره عشایر گرفتار که در ارتفاعات فاقد جاده دسترسی کوه‌های این شهرستان گرفتار شده بودند، نجات پیدا کردند.

در شهر بابک نیز با جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ۴ نفر مفقود شده بودند که نجات پیدا کردند و محور زهکلوت – پنگ هم به علت طغیان رودخانه های فصلی و آب گرفتگی آب نماها از بامداد روز جمعه تاکنون مسدود است.

۱۸۰ هکتار اراضی تولید محصولات زراعی و باغی و ۶۰۰ کلنی زنبور عسل در سیل اخیر طالقان دچار خسارت شده است.

در پی بارش شدید باران در شهرستان خرم بید، بند خاکی دستجرد در این شهرستان تخریب و منازل فرسوده در مسیر سیلاب دراین منطقه به کمک امدادگران تخریب شد.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی هم اعلام کرد که از روز یکشنبه با گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی، بارش های رگباری باران در نیمه شمالی و شرقی استان تشدید می‌شود.

خوزستان؛ تداوم بارندگی ها تا ۱۱ مرداد

یک اتوبوس در مسیر یزد – انار نیز با ۳۰ نفر مسافر گرفتار سیلاب شده بود که با حضور به موقع امدادگران هلال احمر رهاسازی شد.

 اداره کل هواشناسی استان همدان هم از بارش پراکنده و رگباری باران (تابستانی) طی ۴۸ ساعت آینده و به دنبال آن نفوذ یک سامانه بارشی در برخی از نقاط استان خبر داد.

۲۰ استان در محاصره سیل / امدادرسانی تا عادی شدن شرایط ادامه دارد + فیلم

جاری شدن سیلاب باعث ایجاد خسارت به تاسیسات زیربنایی مازندران شد و به گفته مسوولان بخش عمده این خسارت ها مربوط به شهرستان چالوس است که در گزارش هایی با عناوین خسارت های سیلاب در مازندران ؛۴ فوتی و ۲ مفقودی/تخریب کامل ۲ روستا در چالوس و طنین آوای مدیریت جهادی در مناطق سیل‌زده مازندران جزئیات این سیلاب تشریح شده است.