۴۱ پروژه راهداری استان کرمانشاه در حال اجرا است

کرمی تعمیر و نگهداری ماشین آلات را نیز از جمله دیگر برنامه های راهداری کرمانشاه عنوان کرد و گفت: اعتبار این بخش هفت میلیارد تومان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه عنوان کرد: در حوزه ابنیه فنی شامل پل ها، گذرگاه ها و تقاطع ها هشت پروژه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در حال اجرا است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

نصب ۳۱ دوربین جدید در راه های کرمانشاه 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در پایان، از رانندگان و کاربران جاده‌ای خواست تا با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از هرگونه سرعت، سبقت غیرمجاز و تخلفات حادثه ساز اجتناب کنند. 

کرمی همچنین اظهار داشت: تمام محورهای اصلی و شریانی کرمانشاه به سامانه های ثبت تخلفات تردد با قابلیت پلاک خوانی مجهز شده و امید آن می رود این عوامل بازدارنده‌ موجب کاهش تصادفات و تلفات جاده ای در سطح محورهای استان باشیم. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه با بیان اینکه خطای انسانی سهم بزرگی در وقوع تصادفات جاده‌ای دارد، گفت: بیشترین عامل تلفات جاده ای به دلیل سرعت غیرمجاز است که کاربران جاده ای با عدم رعایت سرعت مجاز و فاصله غیرمجاز باعث به وقوع پیوستن تصادفات جاده ای می‌ شوند. 

کرمی در رابطه با پروژه های حوزه ایمنی راه نیز گفت: در این حوزه ۱۴ پروژه با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در جریان است که در مجموع ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه پیشرفت پروژه‌های راه روستایی استان را تا این لحظه ۱۳ درصد عنوان کرد.

  تامین ارز مورد نیاز واردات خودرو/ متناسب با پیشرفت طرح مسکن، وام پرداخت می‌شود

کرمی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ۳۱ دستگاه دوربین ثبت تخلفات جاده ای نصب شده و سامانه‌های ثبت تخلفات جاده‌ای قابلیت تشخیص انواع تخلفات را دارد.

وی افزود: این تعداد دوربین قابلیت ثبت تخلفاتی از جمله سرعت لحظه ای غیر مجاز در محل نصب سامانه، سرعت غیرمجاز متوسط در طول مسیرها بین ۲ سامانه، تخلف عدم تردد از بین خطوط و عدم رعایت فاصله طولی با برخودروی جلویی را دارند. 

وی اجرای پروژه راه‌های روستایی را نیز یکی از اولویت های اصلی حوزه راهداری عنوان کرد و گفت: در مجموع امسال ۶ پروژه راه در حوزه راه‌های روستایی با استفاده از ۱۳۸ میلیارد تومان اعتبارات استانی آغاز کرده ایم.

«فریبرز کرمی» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، اظهار داشت: این پروژه ها مربوط به حوزه های نگهداری راه، ایمنی و حریم، ابنیه، راه روستایی و نگهداری ماشین آلات است. 

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.



منبعوی افزود: اکنون ۹ پروژه در حوزه نگهداری راه های استان شامل آسفالت و لکه گیری ۴۵ کیلومتر راه با اعتبار ۹۸ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال اجرا است.