۴.۵ میلیون خانوار فاقد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

۴.۵ میلیون خانوار فاقد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردندمعاون وزیر راه و شهرسازی، تولید مسکن را یکی از شعارهای دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: طبق مطالعات انجام گرفته، تولید مسکن ضرورت دارد و یکی از نیازهای مردم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، توافق با مالکان بخش خصوصی را از دیگر بخش های طرح نهضت ملی مسکن دانست و یادآور شد: باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای جبران کسری زمین به ویژه در شهرها استفاده کنیم.

مالکی از هدفگذاری ساخت مسکن برای این ۸۰ هزار متقاضی متاهل خبر داد و متذکر شد: با کمک بنیاد مستضعفان بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار زمین در سطح کشور تامین شده است.

وی از کنترل بازار مسکن و اجاره بها خبر داد و اضافه کرد: برای نظارت و برخورد با مشاوران املاک متخلف اقدام کردیم و کنترل اجاره مسکن را در دستور کار داریم و مالیات بر خانه های خالی را دنبال می کنیم.

مالکی از بنیاد مسکن گیلان خواست اراضی مناسبی را جهت ساخت مسکن روستایی تخصیص دهد و تاکید کرد: افرادی که زمین دارند می‌توانند در قالب خودمالک از تسهیلات مسکن استفاده کنند؛ این مهم در بافت های فرسوده نیز در دستور کار است.

ایسنا/گیلان معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار فاقد مسکن داریم که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، گفت: دولت سیزدهم خود را متعهد به تامین مسکن برای این چهار و نیم میلیون خانوار می داند.

وی با بیان اینکه تسهیلات مسکن از ۳۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان رسیده است، عنوان کرد: با کمک صندوق ملی مسکن، پروژه های مسکن مهر گیلان تکمیل شود.

  جابجایی ۱۰ میلیون تن ترانزیت از طریق ۲۵ پایانه مرزی و ۱۰ بندر

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم اجرای قانون جهش تولید مسکن را در دستور کار دارد، افزود: باید چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال تولید کنیم.

وی قانون جهش تولید مسکن را جامع و کامل دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز پای کار آمده و با استفاده از اراضی مازاد خود، ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را هم برای کارکنان و اساتید و هم برای سایر متقاضیان آماده سازی کرده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، با بیان اینکه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار فاقد مسکن داریم که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، گفت: دولت سیزدهم خود را متعهد به تامین مسکن برای این چهار و نیم میلیون خانوار می داند؛ البته مشکلاتی در بخش تامین زمین داریم که با هم افزایی مجلس و مشارکت نهادها و دستگاه ها در حال انجام است.

وی با اشاره به ثبت نام ۱۲۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن گیلان، عنوان کرد: از این تعداد ثبت نامی، ۸۰ هزار نفر فاقد مسکن هستند که تاکنون از تسهیلات دولتی استفاده نکرده اند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، با اشاره به آغاز ساخت ۹۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در گیلان، گفت: با همکاری همه استان برای بهره برداری از بخش عمده این پروژه تا پایان سال جاری اقدام شود.

انتهای پیام

منبع: https://www.isna.ir/news/1402062616040/%DB%B4-%DB%B5-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%A7%D9%82%D8%AF-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%86%D9%87%D8%B6%D8%AA-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF

ارسلان مالکی امروز در شورای مسکن استان گیلان، با اشاره به عقب ماندگی های کشور و استان در حوزه ساخت مسکن، اظهار کرد: مشکل تامین زمین در گیلان بیشتر از سایر استان هاست.

  تعیین‌ تکلیف پروازهای چارتر کیش و قشم توسط سازمان هواپیمایی