۵۰ درصد ماشین‌آلات راهداری گلستان به نوسازی نیاز دارد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان همچنین از آمادگی ۲۶ گروه و گشت راهداری برای اجرای طرح راهداری زمستانه در ۳ هزار و ۶۰۰ کلیومتر از جاده‌های شریانی، کوهستانی و برفگیر این استان خبر داد و گفت: ۲۷۰ نیروی راهدار با ۱۶۶ دستگاه خودرو سنگین، نیمه سنگین و سبک آماده ارائه خدمات به هموطنان و هم استانی‌ها هستند.

بیکی به سفر سال قبل رییس جمهور به گلستان اشاره کرد و بیان داشت: در این سفر و برای نوسازی ماشین آلات راهداری استان ۶۰۰ میلیارد ریال مصوب شد.

وی با اشاره به نیاز سالانه ۲ هزار تن نمک و ۸ هزار تن شن برای اجرای طرح راهداری زمستانه در گلستان، افزود: تمام این اقلام خریداری شده و تاکنون ۷۰ درصد آن نیز در راهدارخانه‌ها ذخیره و انبار شدند.

غلامرضا بیکی روز سه‌شنبه به خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان بیان داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ۱۵۶ دستگاه انواع خودرو سنگین، نیمه سنگین و سبک دارد که متوسط عمر آنها بالای ۲۶ سال است.

به گفته وی، طرح راهداری زمستانه در گلستان با اعلام پلیس راه از ۱۵ آذر شروع سده و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت ضمن اینکه درصورت بارش برف زودتر از موعد شروع طرح زمستانه، نیروهای راهداری آماده ارائه خدمات هستند.

وی با تاکید برضرورت تخصیص اعتبارات ویژه برای نوسازی ماشین آلات حوزه راهداری گلستان، گفت: برخی ماشین آلات سنگین راهداری این استان مانند “لودر و گریدر” ۳۵ و ۳۸ سال عمر دارند.

  ریزش قیمت مسکن به فردیس رسید/ بازار راکد و بدون‌ مشتری

گلستان بیش از ۵ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، ۲ و سه دارد که حدود هزار و ۵۲۱ کیلومتر آن کوهستانی و یا سخت‌گذر است.

این استان شمالی با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت که در ۳۴ نقطه شهری و بیش از یک هزار روستا و آبادی سکونت دارند، از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان‌های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.



منبع

بیکی همچنین از تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی برای تعمیر و بازسازی ماشین آلات راهداری گلستان درسال جاری خبر داد و افزود: با این اعتبارات بخش قابل توجهی از ماشین آلات تعمیر شدند و مشکلی برای ارائه خدمات در طرح راهداری زمستانه نیست.