۵۰ طرح بازآفرینی با ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار در استان اردبیل در دست اجرا است

محمد زارع حسین‌زاده روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان اظهار کرد: در راستای رفع مشکلات مربوط به بافت فرسوده شهرهای استان اردبیل اقدامات متنوعی از جمله بازآفرینی محلات، ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری، ساخت پایگاه سلامت، مدرسه و کلانتری در محلات مختلف شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، پارس‌آباد و خلخال اجرا می‌شود.

حسین زاده در ادامه روند نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده در استان اردبیل را مطلوب ارزیابی کرد و با اشاره به برنامه دولت برای شتاب بخشی به این طرح‌ها اظهار کرد: برای احیا و بازسازی واحدهای فرسوده شهری در این استان تسهیلات کم‌بهره اختصاص داده می‌شود و متقاضیان می‌توانند تسهیلات مورد نظر را از بانک‌های عامل دریافت کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه ۲۵۶ هزار نفر از جمعیت استان اردبیل در بافت‌های ناکارآمد یا سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند،گفت: ۳۰ درصد جمعیت اردبیل،۳۳ درصد جمعیت مشگین شهر، ۲۶ درصد جمعیت پارس آباد و ۱۴ درصد جمعیت خلخال در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد زندگی می‌کنند.



منبع۵۰ طرح بازآفرینی با ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار در استان اردبیل در دست اجرا است

یک هزار و ۳۹۰ هکتار بافت فرسوده در استان اردبیل باید بازسازی شود

معاون مسکن و ساختمان راه‌وشهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه بافت‌های فرسوده شهری نیازمند ساماندهی هستند افزود: اجرا و راه اندازی شبکه فاضلاب، احداث مدرسه، مرکز جامع سلامت و کلانتری در حاشیه شهرهای استان مورد توجه قرار گرفته و با تخصیص اعتبارت لازم این طرح‌ها به تدریج به اتمام می رسد.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰ درصد جمعیت استان اردبیل در بافت ناکارآمد و سکونت‌گاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند بطوری که در اردبیل ۲۰ سکونت‌گاه، در مشگین شهر۱۲سکونت‌گاه ، در پارس آباد ۱۱ و در خلخال هفت محله در قالب سکونت گاه غیررسمی شناسایی شده است.

  بنیاد مستضعفان ۲ هزار مسکن برای افراد کم بضاعت کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌کند

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده شهری ۲ برنامه در قالب نوسازی محله ای و مردمی سازی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در قالب نوسازی محله ای در شهر اردبیل ۲۵ طرح با ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار، در پارس آباد پنج طرح با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال، در مشگین شهر ۱۱ طرح با ۱۶۵ میلیارد ریال، و در خلخال پنج طرح با ۷۵ میلیارد ریال در دست اجراست.

حسین زاده ادامه داد: هدف اصلی از اجرای این طرح‌ها ارتقای شاخص‌های زیست سالم و با کیفیت شهروندان است تا بهترین شرایط زندگی در همه نقاط شهر فراهم آید.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکهزار و ۳۹۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری در استان اردبیل وجود دارد، افزود: این بافت‌های ناکارآمد و سکونت‌گاه غیررسمی مربوط به اردبیل به میزان ۹۶۳ هکتار ، پارس ‌آباد ۲۴۸ هکتار، خلخال ۸۴ هکتارو مشگین‌ شهر ۹۵ هکتار است که در اولویت بازسازی قرار گرفته‌اند.