۵۰ پروژه راهداری همزمان با هفته دولت در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل ادامه داد: همچنین برای احداث اداره راهداری شهرستان گرمی هشت میلیارد تومان و احداث ساختمان پلیس راه مشگین‌شهر – پارس‌آباد ۱۴ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی  اظهار کرد: امسال تاکنون بیش از هزار کیلومتر از راه های ارتباطی استان خط‌کشی شده است و تا پایان سال حدود سه هزار کیلومتر از جاده های استان خط کشی خواهد شد.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

وثوقی پایانه مرزی بیله‌سوار را جزو چهار پایانه برتر کشور برشمرد و اظهار کرد: در چهار ماه امسال حمل و نقل کالا و مسافر در این پایانه در مقایسه با مدت مشابه پارسال در مجموع ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

وثوقی با بیان اینکه به تناسب توسعه راه‌ها در استان باید خدمات راهداری نیز افزایش یابد، گفت: بر همین اساس راهدارخانه ای در راه ارتباطی اردبیل – پارس‌آباد با هدف راحتی و آسایش مسافران و ارائه خدمات بهتر به مردم احداث خواهد شد.

  حجاج از ۱۸ فرودگاه عازم سرزمین وحی می‌شوند

وی از افتتاح و بهره‌برداری ساختمان مرکزی اداره کل راهداری استان اردبیل در بهمن ماه امسال خبر داد و اضافه کرد: امسال برای تکمیل این پروژه که حدود هفت هزار و ۶۰۰ متر مربع زیربنا دارد، ۲۵ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

امسال ۲۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان به سیستم روشنایی مجهز می‌شود

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان کلیم الله وثوقی در بازدید از خبرگزاری مجله خبری راه و ساختمانی اردبیل که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، با بیان اینکه برای اجرای این تعداد پروژه در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد، افزود: مرمت، بهسازی، لکه‌گیری و روکش آسفالت راه روستایی، راه فرعی و اصلی و احداث راه روستایی از جمله پروژه هایی است که افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.



منبع

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۸۰ کیلومتر از راه های ارتباطی استان اردبیل مجهز به سیستم روشنایی است، افزود: امسال نیز ۲۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با هدف کاهش تصادفات جاده ای مجهز به سیستم روشنایی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه ماشین‌آلات حوزه راهداری استان نسبت به سایر استان‌های کشور کمترین توقف را به علت تعمیرات اساسی دارند، بیان کرد: میانگین کشوری توقف ماشین‌آلات راهداری به علت تعمیر ۱۰ الی ۱۵ درصد است در حالی که این رقم در استان اردبیل پنج درصد است. 

  ماکت ماشین آلات راه سازی