۵۵ درصد راه‌های روستایی کشور آسفالت شده است

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، داریوش امانی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: ۲۰۸ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که ۱۱۳ هزار کیلومتر آن آسفالت شده است.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای ساخت هفت هزار کیلومتر راه روستایی انجام شده و تلاش می‌کنیم تا خراسان رضوی با توجه به گستردگی و ضرورت‌های راه روستایی در این زمینه بطور کامل بهره‌مند شود.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر افزایش تعاملات با کشورهای همسایه و منطقه موجب افزایش ترانزیت در منطقه و خراسان رضوی شده است.

یعقوبعلی نظری افزود: خراسان رضوی با داشتن ۸۳۴ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان و افغانستان، پنج گمرک و دو بازارچه مرزی، استطاعت زیادی برای افزایش ترانزیت منطقه‌ای و رشد درآمد از این طریق دارد.

وی با قدردانی از اقدامات زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در مورد تهیه نقشه راه حمل و نقل کشور و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای خاطر نشان کرد: ترمیم راه‌های اصلی، شریانی، فرعی و روستایی خراسان رضوی نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه است.

استاندار خراسان رضوی به وضعیت کامیون ها، اتوبوس ها و لزوم نوسازی ناوگان مسافری و باری استان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات راه های استان نقاط حادثه خیز متعدد است که جان مسافران و زائران را به خطر می‌اندازد و ضروری است که راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

  قرارداد ۶۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن امضا شد

  



منبعامانی که به منظور شرکت در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به مشهد سفر کرده بود، ضمن تشکر از همکاری استاندار خراسان رضوی، از وی به دلیل توجه به وظایف سازمان راهداری قدردانی کرد.

همچنین امروز در نشستی با رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از زحمات ۳۵ ساله ابراهیم نصری مدیر کل سابق راهداری خراسان رضوی تقدیر شد و  جعفر شهامت به عنوان مدیر کل جدید راهداری استان معرفی گردید.

                                                                       معاون وزیر راه و شهرسازی: ۵۵ درصد راههای روستایی کشور آسفالت شده است