۶۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی راه‌های استان بوشهر هزینه می‌شود

محمدی زاده گفت: ظرفیت ماشین آلات موجود در این استان مطلوب است و تلاش می‌شود با همکاری شرکت های مختلف نسبت به تامین ماشین آلات مورد نیاز سازمان راهداری و حمل و نقل اقدام لازم انجام شود.

وی با قدردانی از تلاش های حمیدرضا علم مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل استان بوشهر، اقدامات ایشان در مورد مدیریت این سازمان در استان را ستود و برای عبدالکریم اخترشناس مدیرکل جدید آرزوی موفقیت کرد.

وی بیان کرد: اعتبارات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر ۲۲۰ میلیارد تومان برای سال جاری اعلام شده بود که براساس توافق انجام شده این سقف اعتباری در سطح ملی به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد و معادل همین اعتبار نیز از طرف این استان باید تامین شود.

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، داریوش امانی روز چهارشنبه در حاشیه نشست با استاندار بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: براساس تفاهم بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و استانداری بوشهر ۵۰ درصد این اعتبارات از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نصف دیگر نیز از محل اعتبارات این استان تامین می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: برای تسریع در اجرای پروژه های راهداری و حمل و نقل استان بوشهر، توافق برای اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان به صورت سهم جداگانه بین استان بوشهر و سازمان راهداری و حمل و نقل صورت گرفت.

امانی اظهار کرد: همچنین مجموعه های نفت و گاز در منطقه عسلویه نیز متعهد شوند ماشین آلات بازسازی و نوسازی شده را در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر قرار دهند تا امسال شاهد رخداداهای خوبی در بحث جوان سازی ماشین آلات راهداری این استان باشیم.

  پیش‌بینی تغییرات جوی جاده‌های کشور در روز یکشنبه ۶ اسفندماه
امانی اظهار کرد: با تخصیص این میزان اعتبار رسیدگی به راه‌ها، ایمن سازی مسیرها، روکش آسفالت، خط کشی و مسائلی که مربوط به راهداری است، مورد رسیدگی قرار می گیرد.

 احمد محمدی زاده در نشست با معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به نقش و جایگاه استان بوشهر در عرصه تولید و اقتصاد کشور افزود: یکی از اولویت های مهم در عرصه اقتصاد، حمل و نقل است و برای تسریع در اجرای طرح های راهداری در این استان باید اقدامات مهم انجام شود.

وی در باره تامین ماشین آلات راهداری گفت: با توجه به توانمندی استان بوشهر در منطقه عسلویه در زمینه ماشین آلات راهسازی قرار شد استاندار بوشهر هماهنگی لازم را با منطقه عسلویه داشته باشد تا بتوانیم تهاتری در زمینه پروژه‌های راهسازی و راهداری با شرکت‌های گاز و نفت داشته باشیم.

 



منبعاستاندار بوشهر یاد آور شد: با توجه به آمادگی سازمان راهداری و حمل و نقل برای حمایت مالی از پروژه های راهداری استان، پیگیری لازم از سوی استان بوشهر برای تامین ماشین آلات مورد نیاز سازمان راهداری انجام خواهد شد.