۶۰ درصد متوفیان تصادفات کشور ۲۰ تا ۳۰ سال دارند

وحید داعی افزود: احداث باند دوم تصادفات رخ به رخ را کاهش می دهد و تاکنون ۸۰۰ کیلومتر باند دوم در سطح خراسان جنوبی احداث شده است.

بهی با بیان اینکه برای تکمیل پوشش جاده‌ای استان به تلفن همراه نیازمند ۹۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم افزود: طی یک سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زیر پوشش تلفن همراه قرار می‌گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز گفت: اصلاح شیب شیروانی از اقدامات مهم در کاهش واژگونی است.

شهردار بیرجند با اشاره به تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات در استان گفت: هدف این برنامه کاهش سالانه ۱۰ درصد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی است که در افق پنج ساله اجرایی خواهد شد.



منبع

سرهنگ علیرضا رضایی با اشاره به وضعیت تصادفات در محور زاهدان به مشهد افزود: ۹۲ نفر معادل ۴۱ درصد متوفیان در محور مشهد – زاهدان فوت کرده‌اند لذا بیش از دو سوم متوفیان حوادث رانندگی امسال در این محور بوده‌اند.

وی بر استفاده از ظرفیت معادن استان در ایمن‌سازی جاده‌ها تاکید کرد و گفت: همچنین تمامی کامیون‌های با عمر بالای پنج سال باید حفاظ جانبی نصب کنند تا شاهد برخورد تصادفات شدید نباشیم.

وی یادآور شد: اصلاح نقاط حادثه‌خیز، توسعه باندهای دوم، ایستگاه‌های بین راهی، پایش تصویری برون و درون شهری در کاهش تصادفات تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: می‌توانیم برخی نقاط را با اجرای سایت‌های روستایی پوشش دهیم و مسیر منتهی به مرز ماهیرود ۲ نقطه فاقد پوشش دارد که اجرای ۲ سایت پیش‌بینی شده است.

جلال‌زاده با اشاره به اجرای ۹۵ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی از ابتدای امسال افزود: این اقدامات در سطح جاده‌ها نشان از دغدغه دولت و توجه شخص استاندار خراسان جنوبی بوده است.

وی افزود: با توجه به بالا بودن آمار جانباختگان تصادفات نیازمند کار فرهنگی به‌ویژه در روستاها هستیم زیرا آمار جانباختگان در حوزه روستایی خراسان جنوبی نیز نسبت به میانگین کشور بالا است.

به گزارش خبرنگار مجله خبری راه و ساختمان، سردار حسن مومنی عصر سه‌شنبه در نشست ستاد راهبری تصادفات استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: پیامدهای اجتماعی تصادفات بخصوص در مورد جوانان خیلی زیاد است و قابل محاسبه نیست لذا هر کاری در زمینه کاهش تصادفات انجام شود، باز هم کم است.

وی با اشاره به کمبود چرثقیل‌های سنگین در خراسان جنوبی افزود: در تصادفات با خطر بالا به‌ویژه مواد حامل سوخت گاهی شاهد مسدود شدن طولانی مدت جاده هستیم لذا مدیریت بحران استان باید هماهنگی‌های لازم را برای حل این مشکلات انجام دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از شروع عملیات زمستانه راهداری در ۲۶ آذر خبر داد و گفت: سال گذشته ۴۸۱ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده اما با پشتیبانی استاندار و معاونت عمرانی استانداری در تخصیص اعتبارات امسال از ابتدای امسال ۵۰۰ کیلومتر روکش انجام داده‌ایم و ۱۰ هزار تن قیر دریافت شده است.

وی یادآور شد: استفاده از دوربین‌ها در استان خراسان جنوبی شرایط خوبی ندارد و نیازمند پیگیری‌هایی در مرکز است.

وی تصریح کرد: با فعال شدن این زیرساخت می‌توان ۱۰ کیلومتر افزایش سرعت در استان را کاهش داد.

وی افزود: در زمینه تکمیل پایش تصویری شهر که در تصادفات درون شهری موثر است نیازمند تخصیص کامل اعتبارات ماده ۲۳ هستیم.

  ارسال‌ گزارش تاب‌آوری ۱۲۰۰ سازه مهم تهران به شهرداری/پیشنهادی برای سازه‌های دارای نمای کامپوزیت

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی هم با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی تصادفات منجر به فوت در جاده‌های اصلی گفت: در برخی محورها که عمدتا تردد مسافران بومی است افزایش تصادفات نگران‌کننده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: ۲ هزار و ۲۳۱ آبنما در طول راه‌ها داریم که حادثه‌خیز است و باید به آن توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه فوت در صحنه هم به سرعت وابسته است افزود: متوسط کشوری فوت در صحنه ۵۲ درصد و در خراسان جنوبی ۵۹ درصد بوده که ناشی از شدت تصادفات است.

وی با اشاره به اجرای طرح اقدام ایمنی برای مراقبت از کودکان گفت: در این راستا فرهنگ‌سازی، کلاس‌های آموزشی، تهیه و پخش موشن گرافی در فضای مجازی، نصب بنرهای هشداری، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای آموزش به دانش‌آموزان انجام شده است.

سردار مومنی احداث استراحتگاه‌ها در استان‌های کویری مانند خراسان جنوبی را ضروری دانست و اظهار داشت: هر جا در چنین جاده‌هایی که راننده خسته می‌شود، توانستیم استراحتگاه حتی موقت ایجاد کنیم اثرگذاری خوبی داشته است.

وی گفت: ۳۶۳ کیلومتر راه هم در برنامه سه ساله تا سال ۱۴۰۵ دوبانده می‌شود که الان پیشرفت آن ۲۵ درصد است.

وی گفت: حمل سوخت قاچاق از دیگر مشکلات استان بوده که علیرغم اقدامات سختگیرانه باز هم ۱۴ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه منابع استانی هم باید در کنار پیگیری‌های ملی فعال شود افزود: برای نصب دوربین‌های ثابت و سیار در جاده‌ها می‌توان از منابع استانی کمک گرفت.

برخی مسیرها ایمن نیست

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات منجر به فوت در خراسان جنوبی اظهار داشت: از همین رو این استان جزو نقاط هدف و اولویت برنامه‌های پلیس راهور برای کاهش تصادفات است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه توجه ویژه استاندار منجر به ارایه خدمات خوبی در حوزه راه‌ها شده است گفت: با این وجود در حوزه راه استان عقب‌ماندگی مزمن دارد که نیازمند پیگیری در سطوح ملی هستیم.

داعی افزود: هدفگذاری امسال و سال آینده ساخت ۲۱۷ کیلومتر باند دوم است که ۱۰۰ کیلومتر سهم امسال به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد رسیده و بیشتر هدفگذاری بر نقاط پرتصادف است که امیدواریم با اتمام این پروژه‌ها شاهد کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.

پوشش ۹۵ درصدی تلفن همراه در جاده‌های اصلی

مصطفی بهی گفت: در برخی نقاط پوشش شبکه برق را نداریم لذا ایجاد سایت همراه با مشکل رو به رو است اگرچه می‌توان با انرژی خورشیدی سایت راه‌اندازی کرد اما هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تکمیل باند دوم در کریدورهای اصلی استان را از راهبردهای مهم برای کاهش تصادفات برشمرد و گفت: از طرفی تلاش می‌شود که مراکز شهرستان‌ها به شبکه بزرگراهی استان متصل شوند.

وی با بیان اینکه ۳۱ نقطه حادثه‌خیز در استان خراسان جنوبی مصوب شده است گفت: سه نقطه در دست اجرا و ۱۳ نقطه باقی مانده، ۶۲ نقطه حادثه‌خیز هم با کمک پلیس راه شناسایی و به تهران پیشنهاد شده است که باید مصوب شود تا بتوانیم اعتبارات ملی را پیگیری کرد.

  الحاق ۳۸۸ هکتار زمین به شهرهای جنوب کرمان برای اجرای نهضت ملی مسکن

اسدالله جلال‌زاده با اشاره به ضرورت تسریع باند دوم کمربندی فرودگاه تا ورزشگاه غدیر بیرجند افزود: برنامه جامع باید برای مدیریت تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها تدوین شود.

سردار مومنی عنوان کرد: سال گذشته شاهد افزایش ۱۶ درصدی تصادفات در استان بودیم که با توجه به شرایط کرونا و کاهش تردد در سال ماقبل قابل پیش‌بینی بود، اما آنچه در هفت ماه امسال رقم خورد، حدود ۲۶.۵ درصد افزایش فوتی ناشی از تصافدات را در خراسان جنوبی شاهد هستیم.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری آمار متوفیان در تصادفات درون شهری ۴۷ درصد و تصادفات برون ۳۲ درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز با اشاره به نصب ۶۳ دوربین ثبت تخلف در راه‌های استان گفت: افزایش تردد خودروهای سنگین و بالا بودن میانگین سرعت از میانگین کشوری جزو مهمترین مشکلات تصادفات در جاده‌ها است.

وی تبدیل آبنما به پل را اقدام مهمی برای ایمنی جاده‌ها عنوان کرد و گفت: خراسان جنوبی اولین استانی است که خط وسط جاده‌های دوطرفه شیار لرزاننده احداث کرد و در تصافدات رخ به رخ خیلی تاثیرگذار بوده است.

افزایش ۱۹ درصدی تصادفات منجر به فوت در خراسان جنوبی

وی با اشاره به احداث ۵۰ کیلومتر باند دوم در سال گذشته گفت: با پیگیری‌های شخص استاندار توانستیم از محل سفر رییس جمهور ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی دریافت کنیم که این موضوع در کاهش تصادفات نوروزی هم نقش مهمی داشت.

وی تصریح کرد: همه مسوولان هدف مشترک برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن دارند لذا امکانات و نیروها باید برای این هدف مشترک متمرکز شوند.

رئیس پلیس راه کشور سرعت بالا را از عوامل بروز و شدت تصادفات ذکر کرد و گفت: متوسط سرعت خودرو در استان خراسان جنوبی ۸۹ کیلومتر و در کشور ۷۹ کیلومتر است و این افزایش سرعت باعث شده تصادفات شدت بیشتری داشته باشد لذا با آمار بالای فوتی مواجه هستیم.

سردار مومنی با اشاره به هدفگذاری سه پاسگاه در خراسان جنوبی برای تمرکز برنامه‌های کاهش تصادفات اظهار داشت: در بحث مدیریت ترافیک باید از فناوری‌های نوین استفاده کرد چون روش‌های سنتی جوابگو نیست.

سردار مومنی اظهار داشت: این آمار در کشور هشت درصد و در استان خراسان جنوبی ۲۰ درصد است که نیاز به توجه دارد.

همچنین شهردار بیرجند با اعلام اینکه بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری هزینه شده است گفت: تعویض تابلوهای هدایت مسیر در مرکز استان با استانداردهای لازم انجام شده که برای ۱۵ سال شهر را بیمه می‌کند.

وی گفت: در بخشی از استان به سمت خور و بیابانک هم ۲۰ کیلومتر فاقد پوشش داریم که سایت برای آن پیش‌بینی شده است همچنین در حوزه نهبندان به سمت دهسلم یک نقطه فاقد پوشش داریم و خراسان جنوبی باید از حیث اعتباری خاص دیده شود.

مهدی بهترین اظهار داشت: از آنجایی که دچار کمبود شدید اعتبارات هستیم از محل ماده ۲۳ در سال ۹۹ حدود هشت میلیارد تومان سهم بیرجند بوده و سال گذشته هم ۱۲ میلیارد تومان اما از مجموع آن ۴۵۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: ۴۵ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد و مرکز استان نیازمند توجه ویژه در این خصوص است.

  ارثیه شوم دولت قبل؛ دو قرن انتظار برای خرید خانه/ دولت سیزدهم چهار میلیون نفر را در چهار سال خانه دار می‌کند

رئیس پلیس راه راهور فراجا افزود: این طرح از ابتدای دی ماه شروع می‌شود و در صورتی که کامیونی حفاظ جانبی داشته باشد از خدمات مراکز معاینه فنی یا تعویض پلاک نمی‌تواند استفاده کند.

وی افزود: در حال حاضر از حیث جاده اصلی بین ۲ فرمانداری‌ طبق آمار ۹۳ تا ۹۵ درصد جاده‌ها پوشش تلفن همراه دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی هم گفت: یکی از دغدغه‌های استان پوشش همراه جاده‌ای بوده اما تراکم، چالش جدی از حیث توسعه مکالمه است.

میانگین سرعت در خراسان جنوبی از متوسط کشوری بالاتر است

تکمیل باندهای دوم خراسان جنوبی نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار است

رئیس پلیس راه راهور فراجا به بالا بودن آمار واژگونی خودرو و تصادف موتورسواران در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این آمارها نگران کننده است اگرچه هماهنگی خوبی بین دستگاه‌های مسئول مشاهده می‌شود.

رئیس پلیس راه کشور بر تکمیل سایت‌های تلفن همراه در جاده‌ها تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های استانی که به نوعی کاربر جاده‌ای محسوب می‌شوند باید به کار گرفته شوند.

سردار مومنی افزود: برخی مسیرها واقعا ایمن نیست لذا شیب شیروانی باید اصلاح شود چون واژگونی‌ها باعث می‌شود که تلفات هم افزایش یابد.

تعویض تابلوهای هدایت مسیر در مرکز استان

وی متوسط پیشرفت فیزیکی احداث باند دوم در ۲ کریدور اصلی استان را بالای ۶۵ درصد اعلام کرد و گفت: اما ۱۶ درصد کریدور ماهیرود معادل ۲۰۰ کیلومتر باند دوم احداث شده در صورتی که این محورها کانون‌های بحرانی در حوزه تصادفات هستند.

آمار بالای تصادفات منجر به فوت در خراسان جنوبی

سرهنگ شجاعی‌نسب گفت: نوروز امسال با اقدامات جهادی و انقلابی اعضای ستاد راهبری تصادفات و حرکت خوب استاندار خراسان جنوبی شاهد کمترین حادثه و کاهش تصادفات بودیم که حاصل همفکری و همکاری همه دستگاه‌ها بود.

کاهش واژگونی با اصلاح شیب شیروانی

وی برخورد با شتر را از دیگر مشکلات در سطح جاده‌های منطقه عنوان کرد و گفت: این موضوع باید به خوبی ساماندهی شود تا صاحبان شتر سهم تقصیر در تصادفات را به عهده بگیرند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد تصادفات به خاطر توجه نکردن به جلو، تخطی از سرعت مجاز و رعایت نشدن حق تقدم بوده نیازمند نصب دوربین‌های ثبت تخلف در محورهای مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه یک نفر بر اثر رانندگی در استان فوت می‌کند گفت: ۴۱ درصد افراد در بیمارستان و ۵۹ درصد در صحنه فوت می‌کنند که نیاز است ترومای بیمارستانی فعال‌تر شود.

رئیس پلیس راه کشور با تاکید بر اینکه کارآمدی دوربین‌ها افزایش یابد گفت: ۶ دستگاه دوربین در سطح استان از سه سال قبل نصب شده ولی زیرساخت برق آن فراهم نیست در صورتی که اگر دوربین‌های موجود فعال و پیامک‌های آنی ارسال شود اثرگذاری خوبی خواهد داشت.

سرهنگ حسن شجاعی‌نسب افزود: امسال ۵۲ درصد فوتی‌ها در حوزه واژگونی و خروج از جاده بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: ۵۸۰ کیلومتر باند دوم برای جاده های استان هم اکنون در دست اجرا است که ساخت و تکمیل آن نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار است.