۶ هزار واحد مسکن ملی در کردستان در حال ساخت است

جهانگیر الیاسی روز یکشنبه در گفت و گو با مجله خبری راه و ساختمان اظهار داشت: براساس برنامه ریزی‌ انجام شده در چهار سال ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد در استان ساخته می‌شود که ۱۶ هزار واحد آن روستایی، پنج هزار و ۷۰۰ واحد استیجاری، ۱۶ هزار و ۳۰۰ واحد خود مالکی و ۱۲ هزار و ۲۲۷ واحد نیز بافت فرسوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: با توجه به تعداد بالای متقاضیان در استان و وضعیت جغرافیایی منطقه و کمبود زمین‌های مناسب برای ساخت و ساز، چالش اصلی ما، تامین زمین مناسب برای متقاضیان بود که در حال رفع شدن است.

الیاسی یادآور شد با تلاش ها و اقدامات انجام شده در ۲ ماه گذشته در راستای تامین زمین، چالش‌های پیش رو کاهش و در حال رفع شدن است و در آینده با رشد مناسب در اجرای طرح نهضت ملی مسکن روبرو خواهیم بود.

وی به تعداد متقاضیان مسکن ملی در استان اشاره کرد و افزود: در مجموع ۱۵۲ هزار کردستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که ۶۴ هزار نفر از این تعداد توسط سامانه، تایید نهایی شده‌اند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.



منبع