نیکزاد ادامه داد: اخیرا یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر هم به این طرح داده شده است که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و استانداری این منابع را مدیریت میکنند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه راهآهن اردبیل میانه حتما باید به پایان برسد، اظهار کرد: پروژه راهآهن اردبیل – میانه یک پروژه بسیار سنگین است که حدود ۲۸ کیلومتر تونل و بالغ بر ۴.۲ کیلومتر پل در آن باید احداث شود.
نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علاوه براین سازمان برنامه و بودجه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر در اختیار استان قرار داد که این منابع برای امور جاری قابل استفاده نیست و باید در موارد خاص و برای گره گشایی از طرحها صرف شود. در این زمینه پیمانکاران ما توانستند با پول کم کار زیاد انجام دهند.
وی ادامه داد: برای اینکه این پروژه در شبکه ریلی کشور و شبکه ریلی جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد، باید این مسیر به سمت پارسآباد ادامه یافته و به راهآهن جمهوری آذربایجان و روسیه متصل شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با اشاره به تنگناهای مالی دولت در اعتبارات عمرانی اظهار کرد: با اجازه مقام معظم رهبری برای اینکه به جای واریز ۴۰ درصد از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی ۳۰ درصد واریز میشود.۱۰ درصد باقیمانده را میتوان برای تملک در پروژههای عمرانی و اشتغالزایی از محل تبصره ۱۸ اختصاص داد.
وی یادآورشد: خط قرمز مجمع نمایندگان استان اردبیل، استاندار و اداره کل راه و شهرسازی استان حل مساله پروازهای استان و تعریض مسیر اردبیل – سرچم و تکمیل راهآهن اردبیل- میانه و اتصال آن به مغان است حتما این طرحها تعطیل نشده و ما با تمام توان تلاش میکنیم این سه پروژه را به سرانجام مطلوب برسانیم.