۷۴ درصد سرعتگیرهای استان فاقد استانداردهای لازم هستند

وی تعدد سرعتگیرها را ناشی از رویدادهای محلی دانست که برای برداشت آن نیازمند توجیه جامعه محلی است. 

وی همچنین گفت: از مجموع ۵۳۰ قطعه سرعتگیر ۱۰۳ مورد دارای رنگ آمیزی و ۱۶۹ مورد نیز دارای تابلو هشدار بوده و باقی فاقد این تجهیزات هستند. 

جهانیان برداشته شدن این سرعتگیرها را نیازمند برخی ملاحظات اجتماعی دانست و افزود: مشکلات سرعت کاههای استان وارد است و برای نگهداری آنها نیازمند اعتبارات فرا استانی هستیم. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با بیان اینکه حدود ۴۰۰ سرعتگیر استان فاقد استاندار لازم هستند، افزود: استانداردها شامل، ارتفاع ۱۳ سانتیمتری، طول ۹ متری، رنگ آمیزی مداوم، ترمیم و برخورداری از تابلوهای هشدار دهنده است. 

به گزارش مجله خبری راه و ساختمان، حسین جهانیان روز سه شنبه در شورای راهبردی کمیته تصادفات استان مازندران با بیان اینکه اداره کل راهداری به عنوان نهادی نگهدارنده و بهره بردار محسوب می شود، افزود: از این تعداد سرعت گیر شناسایی شده در سطح جاده های برون شهری استان ۳۱۰ مورد دارای مجوز و باقی فاقد مجوز هستند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران استانداردسازی را به عنوان راهکاری کوتاه مدت عنوان کرد و افزود: تقریبا برای استانداردسازی کامل نیازمند ۱۸۵ میلیارد ریال اعتبار هستیم.



منبعهزینه ۳۵۰ میلیون ریالی برای ساخت هر سرعتگیر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران همچنین به هزینه ساخت سرعت کاهها اشاره کرد و گفت: به طور میانگین برای ساخت و استقرار هر سرعت گیر استاندارد نیازمند ۳۵۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هستیم.

  مسافران کرج - چالوس برای سفر به شهرهای شمالی از محور جایگزین استفاده کنند