وزش باد شدید و تداوم گردوخاک در شرق، غرب و جنوب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در سه روز آینده در ساعت بعد از ظهر روی ارتفاعات البرز و ارتفاعات آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان غربی، افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

نقشینه اضافه‌کرد: دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد شد و رگبار و رعد و برق را روی دریا هم خواهیم داشت. پیش بینی شده است که ارتفاع موج می‌تواند به ۲ تا ۳ متر هم برسد.

«امین حسین نقشینه» امروز (چهارشنبه) درباره وضعیت جوی کشور به خبرنگار اقتصادی مجله خبری راه و ساختمان گفت: در پنج روز آینده برای جنوب سیستان‌و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، جنوب و شرق استان فارس در برخی ساعت‌ها رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و گاهی گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کنیم. 

نقشینه گفت: همچنین در سه روز آینده در نیمه شرقی کشور، نقاطی از استان‌های سمنان، البرز، تهران، قزوین، قم، همدان، مرکزی و بخش‌هایی از غرب، جنوب و غرب و جنوب کشور، باد و گرد و خاک پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی در پایان افزود: بیشینه دمای تهران، امروز ۳۲ و فردا ۳۳ و پس‌فردا هم به ۳۵ درجه خواهد رسید. کمینه دما هم ۱۹ درجه خواهد شد.



منبع

وی افزود: احتمال جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر وزش باد و کاهش شعاع دید و احتمال اختلال در پرواز و کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده نیز در این مناطق وجود دارد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی تا اواسط هفته آینده روند افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. در مناطق جنوبی استان تهران احتمال باد و گرد و خاک و روی ارتفاعات تهران هم رشد ابر و بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.

  ایران، نخستین کشور منطقه در اجرای مدل‌های پیش‌بینی دهه‌ای هواشناسی