او یادآور شد: محور اصفهان به سمت شیراز (محور بهارستان یا خلیج فارس) جزو هفت محور پُرترافیک کشور، یکی از محورهای پرتردد استان نیز به شمار میآید که روزانه بیش از ۷۰ هزار وسیله نقلیه در آن تردد میکنند.
او ادامه داد: اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل این محور بیش از یک هزار میلیارد ریال است که بخشی از آن سال گذشته تامین شده و بخش دیگر آن باید از اعتبارات استانی و ملی هزینه شود تا این کار در زمان مشخص شده به اتمام برسد.
معاون حمل و نقل جادهای استان اصفهان با تاکید بر اینکه برنامههای خوبی در زمینه روکش آسفالت حفاظتی راههای روستایی و فرعی استان وجود دارد تا بتوانیم مشکلات این خطوط را حل کنیم، گفت: اعتبار راههای روستایی بهصورت استانی اختصاص پیدا میکند و باید مسئولان سازمان برنامه و بودجه استان توجه ویژهای به این اعتبارات داشته باشند تا بتوانیم در قالب قراردادهای مختلف، مقاطع نیازمند روکش آسفالت را با اولویت اجرا کنیم.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای اصفهان با اشاره به محور اتوبان معلم به سمت تهران بهعنوان یکی از ورودیهای اصفهان تصریح کرد: عملیات ایمنسازی روفوژ میانی این محور به طول ۲۵ کیلومتر اجرا و با این کار وقوع حوادث در این محور نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد کمتر شده است.
وی با بیان اینکه خرابی زیادی در روکش آسفالت محور اصفهان- بهارستان وجود داشت، خاطرنشان کرد: اجرای لکهگیری این محور با وجود حجم ترافیک زیاد در سال گذشته با شکیبایی شهروندان انجام و روکش بخشی از آن هم انجام شده است.
فقهی با اشاره به اهمیت ساماندهی و ایمنسازی ورودیهای اصفهان به منظور افزایش ایمنی آنها اضافه کرد: محورهای ارتباطی ورودی به شهرهای بزرگ از جمله کلانشهر اصفهان از اهمیت ویژهای برخوردار است و برنامههای خوبی توسط اداره کل راهداری استان به منظور ایمنی این محورها در دستور کار قرار دارد.

مهدی فقهی امروز (دوشنبه ۲۴ اردیبهشتماه) در بازدید تعدادی از خبرنگاران از پروژههای راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان، اظهار کرد: در صورت تامین قیر و اعتبارات لازم، هر سال حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از جادههای استان روکش میشود. اعتبار زیادی برای این کار نیاز است که با توجه به تغییر قیمتها، بهصورت روزانه امکان برآورد دقیق آن وجود ندارد.
فقهی با بیان اینکه ساماندهی زیرگذرهای سوارهرو و ۶ خطه کردن این محور در مرحله بعدی دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: اجرا و نصب تابلوهای اطلاعاتی و کیلومترشمارهای آن در مرحله بعد بهعنوان محور کریدوری از سمت تهران به شیراز در نظر گرفته شده که با اولویت تقاطعهای غیرهمسطح، در حال اجراست.
او با اشاره به اینکه جاده نایین به اصفهان یکی دیگر از ورودیهای شهر اصفهان است که نابسامانی زیادی در محدوده پل سه راهی فرودگاه به سمت جیلانآباد دارد، اظهار کرد: با تبدیل نیوجرسیهای قدیمی به مفصلی و اجرای شبکه روشنایی، این محور نیز از ایمنی کافی برخوردار خواهد شد.
فقهی تاکیدکرد: یکی از مشکلات این محور، تابش نور مقابل هنگام شب بود که خیرگی چشم رانندگان باعث انحراف و وقوع حوادث میشد که با اجرای طرح ضریب ایمنی در این مقطع افزایش یافت و از بروز حوادث در این محور بسیار کاهش پیدا کرد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای اصفهان تصریح کرد: ساماندهی ادامه محور جیلانآباد به سمت جاده سجزی، کوهپایه و نایین در مقطع بعدی برنامههای راهداری استان قرار دارد که مقاطع نیازمند به ساماندهی از جمله دوربرگردانها در دستور کار کمیته راههای استان است و مقاطع نیازمند ایجاد راه دسترسی و دوربرگردان مشخص شده تا ساماندهی مناسبی در منطقه شرق اصفهان و ورودی این کلانشهر انجام شود.
فقهی با اشاره به اینکه برنامهریزی برای ساماندهی حفاظ میانی این محور در حدود ۱۷ کیلومتر تا پلیس راه اصفهان-شیراز گفت: حدود ۱۰ کیلومتر از آن تا شهر بهارستان در دستور کار مرحله نخست قرار گرفته که ۷۰ درصد از زیرسازی و نصب نیوجرسیهای آن انجام و روشنایی این مقاطع تا حدود ۷۰ درصد نصب و اصلاح و سه مورد از دوربرگردانهای حادثهساز آن نیز مسدود شده است.
انتهای پیام